نصب توالت فرنگی

آموزش نصب توالت فرنگی
نصب یک توالت فرنگی جدید خیلی ساده‌تر از آن است که فکرش را کنید. بسیاری از افرادی که می‌خواهند توالت فرنگی قدیمی خود را بردارند و آن را با یک توالت فرنگی جدید عوض کنند می‌توانند این کار را بدون کمک دستیار یا لوله کش انجام دهند. اما قضیه زمانی سخت می شود که شما بخواهید توالت سنتی را به توالت فرنگی تبدیل کنید. اول اینکه باید بدانید چرا باید از توالت فرنگی استفاده کنید مهم است. شاید برایتان جالب باشد بدانید که نصب نادرست توالت فرنگی، می تواند دلیل انتشار گاز فاضلاب باشد.

دلایل استفاده از توالت فرنگی

دلایل مختلفی برای تبدیل توالت سنتی به توالت فرنگی وجود دارد که از آن جمله، می توان به انواع بیمارها مانند، کمر درد، زانو درد که در واقع همان آرتروز زانو و کمر هستند و کهولت سن اشاره کرد. همچنین بیماری هایی مانند یبوست و مشکلات روده ای نیز می تواند عامل مهمی برای استفاده از توالت فرنگی باشد. با این وصف اگر خانه ی شما قدیمی است، پس حتماً توالت خانه نیز باید سنتی باشد و در نتیجه باید به فکر تعویض آن باشید.

مراحل نصب یا تعویض توالت فرنگی

نصب توالت فرنگی تهران در ادامه به آموزش مرحله به مرحله نصب توالت فرنگی می پردازیم. البته اگر خودتان فرصت این کار را ندارید و یا فکر می کنید نمی توانید از عهده آن بربیایید، می توانید با شماره لوله بازکنی بهمن تماس بگیرید تا برای این کار، سرویسکار به محل اعزام شود.



برداشتن توالت فرنگی قدیم

برای برداشتن توالت فرنگی قدیمی باید چند گام زیر را به ترتیب رعایت کنید.

گام اول در جایگزینی توالت فرنگی قدیمی با نو

  1. قبل از اینکه آن را بردارید، فاصله بین دیوار تا سطح پیچ‌ها را اندازه گیری کنید. در توالت فرنگی‌های استاندارد این اندازه 12 اینچ معادل 30.48 سانتی متر است. اگر توالت فرنگی جدید هم ۱۲ اینچ است، می‌توانید انتظار داشته باشید که توالت استانداردی خریداری کرده‌اید و بدون هیچ زحمتی می‌توانید آن را نصب کنید.
  2. آب ورودی در شیر تامین را ببندید. این به این معنی است که در حین تلاش برای برداشتن توالت فرنگی آب جدیدی در حوضچه توالت نفوذ نمی‌کند.
  3. سیفون را بزنید تا حوض و کاسه خالی شود.

مرحله دوم جایگذاری توالت فرنگی جدید

  1.  برای جلوگیری از هر گونه باکتری‌های مضر که در توالت یا محوطه اطراف آن وجود دارد یک دستکش پلاستیکی محکم در دستهایتان قرار دهید.
  2. تمام آب‌های باقی مانده در کاسه توالت و حوض توالت را بردارید. در ابتدا می‌توانید از یک فنجان کوچک استفاده کنید و سپس با یک اسفنج سنگین آب‌های اضافی را جمع کنید. آب اضافی را در یک سطل بریزید و آن را در جایی امن نگه دارید.
  3. پیچ‌های مخزن را باز کنید (پیچ‌هایی که حوض را به کاسه وصل می‌کند).
  4. خط لوله آب را باز کنید.
  5. از پاهایتان استفاده کنید و کاسه را با بلند کردن آن از کاسه خارج کنید. آن را در جای مناسبی قرار دهید که قادر به انتقال باکتری‌های ناخواسته نیست.
  6. کلاه‌های پیچ و مهره کف را بردارید و پیچ و مهره‌ها را با یک آچار قابل تنظیم باز کنید.
  7. با تکان دادن آن به سمت عقب و جلو، چسب  را از روی پایه توالت جدا کنید. نیازی نیست آن را به بیرون بکشید، بلکه با کمی تکان دادن می‌توانید آن را باز کنید. پس از آنکه چسب باز شد، کاسه توالت فرنگی قدیمی را از محل خارج کنید و ترجیحاً در جایی قرار دهید که محیط را آلوده نکند.
  8. باقی مانده چسب را از کف زمین پاک کنید. چون می خواهید یک توالت جدید قرار دهید باید جای آنرا آماده کنید.
  9. با یک دستمال یا یک دستگاه دیگر دریچه را ببندید. این امر قبل از نصب توالت جدید لازم است، زیرا بخار فاضلاب را نگه می دارد.

    نصب توالت فرنگی جدید

برای نصب توالت فرنگی جدید نیز بهتر است گام به گام با ما پیش بیایید. یک مسئله بسیار مهم در توالت فرنگی، نصب فاضلاب آن است چون این توالت ها اگر درست نصب نشود به زودی لوله تخلیه آنها مسدود خواهد شد. به همین دلیل، باید به فکر تخلیه چاه نیز باشیم.
  1. فلنج قدیمی را باز کنید و فلنج جدید را روی سوراخ قرار دهید. سپس هر پیچ و مهره نصب شده را از طریق فلنج به کف بکوبید.
  2. یک حلقه موم جدید در اطراف کاسه توالت، درست در اطراف حفره فاضلاب قرار دهید. حلقه‌های موم یا به صورت ساده یا به صورت لبه‌دار هستند.
  3. اطمینان حاصل کنید که فلنج محکم به کف بسته شده است. اگر فلنج بر روی کف محکم نباشد، لازم است که حلقه موم را بردارید و دوباره آن را امتحان کنید. در صورت لزوم، پیچ‌های فلنج را محکم کنید.
  4. کاسه توالت را بلند کنید و روی آن قرار دهید. این مرحله ممکن است به چندین بار تلاش نیاز داشته باشد.
  5. اگر می‌خواهید پیچ و مهره‌ها به آرامی در داخل حفره‌های پیچ و مهره قرار بگیرند، کاسه را از یک طرف به طرف دیگر بکشید تا توالت دقیقاً در جای خود قرار گیرد.
  6. پیچ و مهره‌ها را از طریق مخزن و پایه وارد کنید، سپس با دست به آرامی سفت کنید. اطمینان حاصل کنید که این پیچ‌ها بیش از حد سفت نیستند، زیرا ممکن است مخزن شکسته شود.
  7. برای صاف شدن زیر آن را تراز کنید.
  8. پیچ و مهره‌های کف را به آرامی با یک آچار قابل تنظیم محکم کنید. یک طرف را کمی بکشید و سپس به طرف دیگر حرکت کنید. به عبارت دیگر، به طور همزمان به همان اندازه که ممکن است سفت شود.
  9. سرپوش‌های تزئینی را بر روی پیچ‌های کف نصب کنید.
  10. حوضچه را به راحتی بر روی کاسه قرار دهید تا مطمئن شوید که پیچ و مهره حوض داخل کاسه قرار دارد. پیچ و مهره را با دست ببندید تا بیش از حد محکم نشود.
  11. خط آب را دوباره وصل کنید و آب را باز کنید.
  12. اطراف پایه توالت را درزگیری کنید تا مطمئن شوید که مهر و موم محکم است.
لوله بازکنی پیروزی به صورت شبانه روزی و بدون تعطیلی در خدمت همشهریان تهرانی است. برای درخواست سرویس کار یک تماس کافیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیمایش به بالا