تخلیه چاه تهران

شماره تخلیه چاه تهران، مکانیزه و شبانه روزی

در هر ساعت از شبانه روز و در هر نقطه از تهران بزرگ که باشید، برای تخلیه چاه توالت، تخلیه چاه حمام و تخلیه انواع چاه فاضلاب جذبی می توانید با شماره شبانه روزی 09121892092 تماس بگیرید. تخلیه چاه تهران با استفاده از تانکر 6 و 12 هزار لیتری و انواع پمپ مکنده و لجن کش به صورت 100 درصد تضمینی انجام می شود.

تخلیه چاه فاضلاب به خدماتی گفته می شود که با کمک ماشین های لجن کش و مکنده فاضلاب و تانکرهای 6 یا 12هزار لیتری، آب و فاضلاب چاه تخلیه می شود. در صورتی که سرویسکار تخلیه چاه، پس از بررسی متوجه شود که چاه فاضلاب علاوه بر آب، رسوب و فاضلاب جامد نیز دارد باید عملیات لایروبی و کف تراشی چاه را نیز انجام دهد. البته ابتدا به کارفرما اعلام می گردد و در صورت موافقت اقدام می شود. اینکار به این دلیل است که رسوبات از دیواره و کف چاه تراشیده شود تا مجدد روزنه های چاه باز شود و به خاک برسد و بتواند آب و فضولات را جذب کند.

تخلیه چاه در مناطق تهران

برای اینکه به شعار خود یعنی حضور در محل در کمتر از 20 دقیقه جامه عمل بپوشانیم، چندین تیم را در محدوده های مختلف تهران مستقر کرده ایم، تا در صورت تماس از نزدیک ترین محل، سرویسکار با دستگاه مناسب اعزام شود.

تخلیه چاه شمال تهران

تخلیه چاه شمال تهران با استفاده از تانکرهای 6 یا 12 هزار لیتری و انواع پمپ لجن کش و در صورت نیاز دستگاه های ساکشن انجام می شود. شرایط چاه تعیین کننده این خواهد بود که تخلیه چاه باید با استفاده از خاور آب کش انجام شود یا با استفاده از لجن کش. تشخیص این مساله هم به عهده سرویسکار تخلیه فاضلاب می باشد.

تخلیه چاه شرق تهران

شرق تهران به دلیل گسترش و شلوغی و تردد نیازمند استقرار سرویسکاران بیشتری می باشد تا به محض تماس در کمترین زمان تیم تخلیه چاه فاضلاب به محل اعزام شود. البته بهتر است در تماس تلفنی شرحی از وضعیت چاه فاضلاب را شرح دهید تا سرویسکار با تانکر و پمپ مناسب برای تخلیه اعزام شود.

تخلیه چاه غرب تهران

در محدوده غرب تهران نیز تخلیه چاه فاضلاب جذبی یا سپتیک با دستگاه مناسب به صورت مکانیزه و بهداشتی و بدون سر و صدا انجام می شود. مدت زمان مورد نیاز برای تخلیه کامل فاضلاب و خالی کردن چاه، به حجم چاه و میزان پر بودن آن و نیاز یا عدم نیاز به خدمات دیگر از جمله لایروبی و کف تراشی بستگی دارد.

تخلیه چاه جنوب تهران

متاسفانه در بین همکاران و سرویسکاران دیگر دیده شده است که حاضر به ارائه خدمات در این منطقه نیستند. اما در این شعبه بدون توجه به موقعیت و محدوده ای که برای اعزام سرویسکار تماس گرفته شده است، کلیه خدمات تخلیه چاه تهران با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ارائه می شود.

مراحل تخلیه چاه تهران

پیدا کردن دهانه چاه فاضلاب

پیدا کردن دهانه چاه فاضلاب به معنی شناسایی و یافتن مکان دقیق دهانه ورودی چاه فاضلاب است. برای پیدا کردن دهانه چاه فاضلاب، ابتدا باید مکان دقیق چاه را شناسایی کرد. اینکار ممکن است با استفاده از نقشه‌های ساختمان، مستندات و سایر منابع موجود انجام شود.

دهانه چاه فاضلاب به راحتی قابل شناسایی نیست و برای پیدا کردن آن، ممکن است نیاز به استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی یا ابزارهای دقیق دیگر باشد. برای مثال، از سیستم‌های ردیابی GPS و مغناطیسی و همچنین دستگاه‌های شنود صوتی و تصویری می‌توان استفاده کرد.

این مورد را دست کم نگیرید. در بسیاری از ساختمان های قدیمی، محل چاه فاضلاب مشخص نیست و برای تخلیه چاه نیاز است که محل دقیق چاه فاضلاب و نیز محل دهانه چاه مشخص شود تا بتوان نسبت به تخلیه چاه فاضلاب اقدام کرد.

تخلیه چاه تهران

باز و بست درب چاه فاضلاب

باز و بست درب چاه به معنای باز و بست کردن درب محافظ بر روی دهانه چاه فاضلاب است. درب چاه فاضلاب معمولا از جنس فلزی ساخته شده و بر روی دهانه چاه نصب می‌شود تا جلوی سقوط اشخاص، حیوانات و اشیاء دیگر به داخل چاه فاضلاب را بگیرد. این کار برخلاف تصور عموم نیاز به تخصص و مهارت دارد. ممکن است حین انجام باز و بست درب چاه، درب چاه دچار شکستگی یا سقوط فرد به داخل چاه شود.

به منظور جلوگیری از تخریب درب چاه و هزینه تراشی برای کارفرما، پرسنل ما، آموزش های لازم در این زمینه را گذرانده و باتجربه می باشند.

گاه بعضی از افراد برای بررسی چاه فاضلاب و تشخیص پر شدن چاه، گمان می کنند که می توانند شخصاً نسبت به باز و بست درب چاه اقدام کنند که به دلیل بی تجربگی در این مورد موجب تخریب درب چاه یا دهانه چاه می شوند.

تخلیه چاه

تخلیه چاه فاضلاب

پس از باز کردن درب چاه، سرویسکار با استفاده از پمپ و تانکر تخلیه چاه، نسبت به تخلیه فضولات و مواد زائد از چاه فاضلاب اقدام می کند. با توجه به مواد زائد موجود در چاه فاضلاب، باید از پمپ تخلیه مناسب استفاده شود. این کار باید با رعایت کامل اصول بهداشتی و تخلیه کامل فضولات انجام شود. برخی افراد سودجو فضولات را به طور کامل تخلیه نمی کنند و کارفرما بعد از مدتی مجبور می شود نسبت به تخلیه چاه، مجدد اقدام کند.

برای جلوگیری از انتشار آلودگی به محیط اطراف، استفاده از تجهیزات بهداشتی نظیر دستکش و ماسک برای کلیه پرسنل و سرویسکاران الزامی می باشد.

نوع پمپی که برای تخلیه فضولات چاه به کار گرفته می شود باید با توجه به نوع فاضلاب و مواد زائد موجود در چاه انتخاب شود. 

در هر صورت شما برای تخلیه انواع چاه فاضلاب در تهران می توانید با خدمات تخلیه چاه تهران به شماره 09121892092 به صورت شبانه روزی و بدون تعطیلی تماس بگیرید.

تخلیه چاه تهران شبانه روزی

قیمت تخلیه چاه تهران 1402

*

تخلیه چاه با تانکر 6000 لیتری با پمپ مکنده (ساکشن)

900.000 تومان

*

تخلیه چاه با تانکر 12000 لیتری و پمپ آبکش 1 سرویس تا 50 متر شیلنگ

700.000 تومان

*

لایروبی هر نیسان 10 بشکه ای 120 لیتری 1 سرویس توسط نیروی انسانی (بدون کارگر اضافه)

2.400.000 تومان

*

کف تراشی و لایروبی هر کمپرسی خاور با بردن خاک بدون کارگر اضافه

1.170.000 تومان

*

پمپاژ هر یک ساعت تخلیه آب با پمپ تک فاز

از 600.000 تومان تا 1.000.000 تومان

*

تخلیه چاه با تانکر 6000 لیتری با پمپ لجن کش

700.000 تومان

*

تخلیه چاه با تانکر 8000 لیتری با پمپ لجن کش

900.000 تومان

*

تخلیه چاه با تانکر 8000 لیتری با پمپ مکنده (ساکشن)

1.100.000 تومان

اقدامات احتیاطی در زمان پر شدن چاه فاضلاب

زمانی که از روی علائم متوجه شدید که چاه فاضلاب پر شده است یا حتی مشکوک به این موضوع شدید، اولین کاری که باید بکنید این است که این چاه ظرفیت آب یا فضولات جدید را ندارد و ورودی آب یا فضولات را به چاه کم کنید وگرنه آب فاضلاب از کفشورها و لوله توالت بیرون می زند، در مرحله دوم تا حدود 3 یا 4 متری دهانه چاه فاضلاب نزدیک نشوید. چرا که ممکن است زمین اطراف چاه نشست کرده باشد و زیر پای شما سست باشد و خطر جانی برای شما داشته باشد.

بهتر است این مساله را همیشه در گوشه ذهن خود داشته باشید که برای تخلیه چاه فاضلاب همچون رفع گرفتگی لوله ها، روش خانگی وجود ندارد و جداً از ماجراجویی یا عمل به پیشنهادات افراد غیرمتخصص در این مورد خودداری کنید و تا آمدن سرویسکار شرکت تخلیه چاه در تهران صبور باشید.

عوامل موثر بر قیمت تخلیه چاه

عمق چاه فاضلاب

چاه‌های عمیق‌تر نیاز به تجهیزات و ماشین آلات پیچیده‌تری برای تخلیه دارند که این موضوع باعث افزایش قیمت تخلیه چاه می‌شود. لوله و شلنگی که در چاه عمیق استفاده می شود، بیشتر است.

نوع خاک و پی ساختمان

خاک و پی های سخت و مقاوم به سختی حرکت می‌کنند و ممکن است نیاز به استفاده از دستگاه‌های سنگین‌تر جهت تخلیه چاه فاضلاب داشته باشند که باعث افزایش قیمت می‌شود.

محل چاه فاضلاب

 موقعیت جغرافیایی چاه و سایر عوامل محیطی مانند دسترسی به چاه فاضلاب، شیب زمین و فاصله تا محل تخلیه نیز از عوامل تاثیر گذار بر قیمت تخلیه چاه در تهران می باشد.

تعداد چاه‌های فاضلاب

در صورتی که تعداد چاه‌های مورد نظر برای تخلیه بیشتر باشد، ممکن است قیمت تخلیه کاهش یابد، زیرا قبل از شروع کار، تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز برای تخلیه باید در یک مکان جمع آوری شوند.

متراژ شیلنک مورد استفاده

هر چه عمق چاه فاضلاب زیاد باشد، طول لوله و شلنگی که برای فرستادن به داخل چاه فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد، زیادتر بوده و این مساله، موجب افزایش قیمت تخلیه چاه در تهران می شود.

شرایط افزایش قیمت تخلیه چاه در تهران

باید همواره این موضوع را در نظر بگیرید که ممکن است پس از بررسی وضعیت چاه فاضلاب ساختمان شما، هزینه تخلیه چاه متفاوت تر از چیزی باشد که قبلاً اعلام شده است.  در ادامه به چند مورد از مواردی که باعث افزایش قیمت تخلیه چاه می شود، اشاره می کنیم.

  • نیاز به تخلیه چاه فاضلاب در بیش از یک سرویس: اگر چاه فاضلاب نیاز به چند سرویس تخلیه داشته باشد، حق سرویس برای هر بار پر شدن تانکر تخلیه، جداگانه محاسبه می شود.
  • اگر بعد از تخلیه فضولات چاه، مشخص شود که چاه به لایروبی یا کف تراشی نیاز دارد، هزینه این عملیات جداگانه محاسبه می شود. البته برای این مورد نیاز به تایید مشتری و کارفرما می باشد.
  • نیاز به ترمیم چاه فاضلاب: اگر در حین عملیات تخلیه چاه مشخص شود که دیواره چاه نشتی دارد و یا هرگونه تعمیر و مرمت دیگری برای چاه فاضلاب نیاز است، قیمت تخلیه چاه را افزایش می دهد.
  • قیمت تخلیه چاه در خارج از محدوده شهر تهران بیشتر از داخل محدوده تهران است.

به این دلیل کلیه موارد را که ممکن است برای شما سوال مطرح شود، را در اینجا درج می کنیم که خیال شما از همه جهات راحت باشد و حدود قیمت را در نظر بگیرید.

لایروبی چاه فاضلاب چیست؟

لایروبی چاه فاضلاب به فرآیند حذف لایه‌های رسوبی و سایر مواد آلوده کننده از داخل چاه فاضلاب اطلاق می‌شود. در طول زمان، در داخل چاه فاضلاب، لایه‌هایی از رسوبات تشکیل می‌شود که می‌تواند باعث کاهش حجم چاه فاضلاب شود و در نتیجه نیاز به تخلیه دوره‌ای چاه فاضلاب را افزایش دهد. برای جلوگیری از این اتفاق، لایروبی چاه فاضلاب باید به صورت دوره‌ای انجام شود.

در مورد افزایش عمر مفید یک چاه فاضلاب این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اقدام به موقع جهت تخلیه چاه تنها راهکار افزایش عمر چاه فاضلاب نیست بلکه پس از تخلیه بایستی توسط یک گروه مجرب و متخصص در این حوزه لایروبی دیواره های چاه از رسوبات و لجن هایی که هنگام تخلیه از بین نمی روند نیز، صورت گیرد.
در حقیقت با این کار چاه به طور کامل احیا می شود و مدت زمانی که لازم است تا دوباره نیاز به تخلیه چاه پیدا کند افزایش می یابد. از این طریق می توان عمر مفید چاه را افزایش و هزینه های لازم برای تخلیه آن را کاهش داد. در مورد تخلیه اصولی و لایروبی تمام و کمال چاه فاضلاب خود می توانید به کارشناسان مجرب ما در زمینه تخلیه چاه تهران اطمینان نمایید. ما در گروه تخلیه چاه بهمن با رعایت استانداردهای لازم و با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه ها و ماشین آلات مکنده و لجن کش، احیای چاه فاضلاب شما را انجام و در این زمینه نکات لازم برای افزایش طول عمر آن راهنمایی های لازم را ارائه می دهیم.

تقریبا همه ی چاه ها برای استفاده بهینه، احتیاج به لایروبی دارند. در این فرآیند، پس از تخلیه چاه، به وسیله ی دستگاه های رسوب تراش یا به کمک نیروی انسانی، دیواره ی چاه تراشیده می شود. تراشیده شدن تا جایی ادامه می یابد که همه ی رسوبات از بین رفته باشند. انجام این کار، باعث افزایش ظرفیت چاه و افزایش میزان خروج آب از دیواره ها می شود. در نتیجه، مدت زمانی که طول می کشد تا چاه پر شود، افزایش می یابد.

انواع لایروبی در تخلیه چاه

لایروبی چاه فاضلاب با بکار گیری نیروی انسانی و به صورت سنتی

لایروبی لوله ها با استفاده از دستگاه لجن کش و در کنار آن بکار گرفتن ماشین نیسان

 

لایروبی بوسیله دستگاه لجن کش و بکار گرفتن ماشین خاور

ویدئوی تخلیه چاه تهران

خدمات تخلیه چاه در تهران 

  • با انواع تانکر تخلیه چاه فاضلاب 
  • لایروبی و کف تراشی توسط نیروی متخصص 
  • تخلیه کامل فضولات با رعایت کامل بهداشت 

 

تخلیه چاه فاضلاب در تهران

عوامل موثر در زمان زود پر شدن چاه فاضلاب

دلیل زود پر شدن چاه فاضلاب، بسته به نوع بستر خاکی، ابعاد چاه و میزان رسوب آن، متفاوت است. چاه هایی که در بستر های ماسه ای حفر شده اند، با عبور دادن آب و انتقال آن به بستر پیرامون، زمان بیشتری طول می کشد تا پر شوند. برعکس، چاه های حفر شده در بستر سیمانی یا سپتیک ها، به دلیل عدم توانایی در عبور دادن آب، سریع تر پر می شوند.

لایروبی چاه فاضلاب در تهران
همچنین بسیاری از موادی که وارد فاضلاب می کنیم، رسوب دهنده هستند. به عنوان مثال، چربی ها، مو و مواد معدنی، با ورود به چاه های فاضلاب، در دیواره ها رسوب می کنند. با ایجاد لایه ای از رسوبات، میزان تبادل آب با بستر اطراف چاه کاهش یافته و فرآیند پر شدن چاه، تسریع می شود.

  • استفاده بیش از حد از آب: استفاده بیش از حد از آب می‌تواند به افزایش حجم فاضلاب و در نتیجه زود پر شدن چاه فاضلاب منجر شود. این امر ممکن است به علت وجود تعداد زیادی ساکن در ساختمان یا همچنین استفاده نامناسب از آب در فعالیت‌های روزمرهباشد.
  • نامناسب بودن طراحی چاه فاضلاب: در برخی موارد، چاه فاضلاب‌ها به طور نامناسب طراحی شده‌اند و حجم کافی برای جمع‌آوری فاضلاب را ندارند. در نتیجه، آنها به سرعت پر می‌شوند.
  • عدم تمیز کردن دوره‌ای چاه فاضلاب: برای کاهش رسوبات و سایر مواد آلوده کننده در داخل چاه فاضلاب، باید آن را به صورت دوره‌ای تمیز کرد. اگر چاه فاضلاب به صورت منظم تمیز نشود، رسوبات و مواد آلوده کننده موجود در آن به سرعت از حجم آن بیشوند و باعث زود پر شدن آن می‌شوند.
  • استفاده از مواد آلوده کننده: استفاده از موادی مانند روغن‌ها، پسماندهای شیمیایی و داروهای آلوده می‌تواند به افزایش آلودگی فاضلاب و در نتیجه زود پر شدن چاه فاضلاب منجر شود.
  •  
  • خرابی سیستم فاضلاب: در صورتی که سیستم فاضلاب به درستی عمل نکند، می‌تواند باعث افزایش آلودگی و حجم فاضلاب شده و در نتیجه به زود پر شدن چاه فاضلاب منجر شود.
  • بارش باران: بارش باران می‌تواند به افزایش حجم فاضلاب و سرعت جریمت آن در سیستم فاضلاب منجر شود. در بعضی از سیستم‌های فاضلاب، بارش باران می‌تواند به علت ورود آب به سیستم، به زود پر شدن چاه فاضلاب منجر شود.
  • نامناسب بودن نوع چاه فاضلاب: نوع چاه فاضلاب باید به نوع فاضلاب و میزان تولید آن و همچنین با توجه به شرایط زمینی منطقه تعیین شود. اگر نوع چاه فاضلاب نامناسب باشد، ممکن است به سرعت پر شود و نیاز به خالی کردن دوره‌ای داشته باشد.

پادکست های تخلیه چاه تهران

تشخیص پر شدن چاه فاضلاب

تشخیص پر شدن چاه فاضلاب یا گرفتگی مسیر فاضلاب

گاهی گرفتگی چاه فاضلاب ناشی از گیر کردن یک شیء و یا برخی ضایعات در مسیر لوله ها است که راه حل این مشکل سوای تخلیه چاه و راهکارهای اینچنینی است، مسیر لوله های مسدود شده را می شود به راحتی با لایروبی برطرف کرد و نیازی به خبر کردن تخلیه کنندگان چاه نیست اما توجه داشته باشید که تشخیص این امر دقیقا توسط یک متخصص قابل تشخیص است و شما به هیچ طریق نمی توانید این مسئله را از پر شدن و گرفتگی چاه فاضلاب تشخیص دهید. پس در نهایت ناچار باید با یک لوله بازکنی و تخلیه چاه تماس بگیرید که بتوانید کار را به درستی انجام دهید. چون تا تشخیص درست نباشید بقیه کارها بیهوده خواهد بود.

انواع پمپ لجن کش

  • پمپ لج کش ساده
  • پمپ لجن کش فلوتر دار
  • پمپ لجن کش بادی
  • پمپ لجن کش مواد قابل انفجار (EX)
  • پمپ لجن کش خازن بیرونی و پمپ لجن کش خازن درونی
  • پمپ لجن کش از لحاظ نصب به صورت ثابت و متحرک نیز تولید می شوند و سیستم خنک کننده ان به دو نوع آبی و روغنی می باشد.

کاربرد پمپ لجن کش

  • تخلیه چاه فاضلاب با پمپ لجن کش
  • تخلیه و پمپاژ کردن آب های دارای مواد جامد و
  • الیاف بلند
  • پمپاژ کردن لجن و فاضلاب های صنعتی همراه با
  • آب تولید شده در کارخانه ها
  • استفاده در صنعت فولاد
  • انتقال سیالات خورنده و حاوی گاز

انواع تانکر تخلیه چاه

انواع مختلفی از تانکرها وجود دارد که به طور خاص برای انجام وظیفه تخلیه چاه های فاضلاب طراحی شده اند. این تانکرها مجهز به پمپ ها و شیلنگ های قدرتمندی هستند که می توانند حتی غلیظ ترین لجن ها را از اعماق چاه خارج کنند.

یکی از انواع تانکرهایی که برای حذف فاضلاب استفاده می شود تانکر وکیوم است. این تانکرها با ایجاد خلاء کار می کنند که تمام مواد زائد را از چاه می کشد و در یک مخزن نگهدارنده می ریزد. تانکرهای خلاء مخصوصاً در هنگام برخورد با مقادیر زیادی مواد زائد یا زمانی که چاه در منطقه ای صعب العبور قرار دارد مفید هستند.

نوع دیگری از تانکر که معمولا برای تخلیه فاضلاب استفاده می شود تانکر جت است. برخلاف تانکرهای خلاء، تانکرهای جت از جت های آب پرفشار برای شکستن و از بین بردن هرگونه انسداد یا انسداد در چاه استفاده می کنند. پس از رفع این انسدادها، مواد زائد را می توان با استفاده از شیلنگ خلاء استخراج کرد.

علاوه بر این دو نوع تانکر اصلی، تانکرهای تخصصی نیز وجود دارند که برای کارهای خاصی طراحی شده اند. به عنوان مثال، برخی از تانکرها به سیستم های گرمایشی برای کمک به مایع سازی مواد زائد منجمد مجهز هستند، در حالی که برخی دیگر دارای فیلترهای تخصصی هستند که می توانند مواد شیمیایی مضر یا سایر آلاینده ها را از زباله ها حذف کنند.

با وجود طراحی ها و قابلیت های متفاوت، همه این تانکرها یک هدف مشترک دارند: حذف ایمن و کارآمد فاضلاب از چاه ها و سایر سیستم های دفع زباله. این نه تنها برای حفظ سلامت و ایمنی عمومی مهم است، بلکه برای حفاظت از محیط زیست در برابر آلاینده های مضر نیز مهم است.

بنابراین، چه با یک زهکش مسدود شده یا یک پروژه حذف فاضلاب در مقیاس بزرگ سر و کار داشته باشید، یک تانکر در آنجا وجود دارد که می تواند این کار را انجام دهد. از تانکرهای خلاء گرفته تا تانکرهای جت و هر چیز دیگری، این وسایل نقلیه تخصصی برای تمیز و سالم نگه داشتن جوامع ما ضروری هستند.

سوالات متداول تخلیه چاه فاضلاب

چاه فاضلابی که پر شده باشد، علائمی دارد که در صفحه به آن اشاره کرده ایم. در صورت عدم تخلیه به موقع چاه فاضلاب، روزنه های دیواره چاه گرفته می شود و خاک نمی تواند آب فاضلاب را جذب کند و آب به دیوار و کف ساختمان نفوذ پیدا می کند و موجب نشست ساختمان می شود.

با کمک دستگاه های مخصوص می توان بدون کنده کاری و به صورت دقیق محل درب چاه را پیدا کرد.

از پمپ کفکش زمانی برای تخلیه چاه فاضلاب استفاده می شود که درب چاه به صورت کامل باز شود. پمپ به داخل چاه فاضلاب فرستاده می شود. 

اما زمانی که درب چاه به صورت کامل باز نشود یا امکان فرستادن پمپ به داخل چاه وجود نداشته باشد از پمپ لجن کش یا مکنده استفاده می شود. در این مواقع به کمک لوله آب چاه کشیده می شود و پمپ مکنده در داخل بدنه ی ماشین قرار دارد و با قدرت موتور کار می کند.

326 دیدگاه دربارهٔ «تخلیه چاه تهران»

  1. سلام. خسته نباشید اولا خیلی ممنون از مقاله جامعی که نوشتین و خودمون حداقل یه اطلاعاتی کسب می کنیم. اینجوری هر شرکتی که در
    مورد تخلیه چاه تهران بهش زنگ می زنیم نمی تونه کلاه سرمون بذاره و ازمون پول بیشتر بگیره.

    1. سلام امیر عزیز
      هدف ما آگاهی بخشی به مشتریان و جلوگیری از سوءاستفاده های مالی شرکت های کلاهبردار در زمینه تخلیه چاه هست و اینکه بتونیم بهترین خدمات تخلیه چاه در تهران رو ارائه بدیم.

  2. سلام. چاه ساختمان ما پر شده و اولین بار هست که می خوایم تخلیه چاه رو انجام بدیم. نیاز هست که همون اولین بار اقدام به لایروبی
    هم بکنیم یا نه؟

    1. سلام آقا امیرحسین
      پیشنهاد می کنم با یک شرکت معتبر در زمینه تخلیه چاه تهران تماس بگیرید و چاه ساختمان شما رو بررسی کنند. ممکن هست اصلا نیاز به لایروبی نباشه. در هر صورت لزوم لایروبی و کف تراشی چیزی هست که باید از نزدیک مورد بررسی قرار بگیره.

  3. سلام. چاه سپتیک رو در هر منطقه ای می شه اجرایی کرد؟ برای تخلیه چاه سپتیک مشکل و محدودیت خاصی وجود داره؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله در هر منطقه ای می شود از چاه سپتیک به جای چاه های سنتی استفاده کرد. البته همانطور که در مقاله تخلیه چاه به طور مفصل توضیح داده شد اگر محل حفر چاه دارای خاک نرمی باشد، چاه سپتیک بهترین گزینه است.

  4. سلام. در حیاط خانه ما یک چاه قدیمی وجود دارد که حدود 20 سالی هست از حفر آن می گذرد و تا حالا هیچوقت اقدام به تخلیه چاه
    نکرده ایم. در تابستان سوسک در اطراف دهانه چاه زیاد است، آیا می تواند نشانه پر شدن چاه باشد؟

    1. سلام
      البته اینکه 20 سال از حفر چاه می گذرد و تا کنون آن را تخلیه نکرده اید، دلیلی بر پر شدن چاه فاضلاب در حال حاضر نمی تواند باشد. توصیه می کنم با یک شرکت معتبر در زمینه تخلیه چاه تماس بگیرید تا پس از بررسی، مشخص شود که نیاز به تخلیه هست یا خیر. شاید تجمع سوسک در نزدیکی دهانه چاه دلیل دیگری داشته باشد.

  5. سلام. من از اینکه با شماره تخلیه چاه تهران تماس گرفتم و در
    مورد نصب چاه سپتیک ازتون مشاوره گرفتم واقعا راضی
    هستم

    1. سلام آقای احمد
      ما هم خوشحال هستیم که تونستیم در این زمینه به شما کمک کنیم. ما در زمینه تخلیه چاه و حفر چاه نو در خدمت همشهریان عزیز تهرانی هستیم.

  6. سلام خسته نباشید
    من برای تحقیق مدرسه دنبال یه مقاله کامل در مورد تخلیه چاه هستم. خیلی تو اینترنت گشتم. مقاله شما به نسبت بقیه مقاله های تخلیه
    چاه تهران کامل تر بود، ولی در مورد یه موضوعی صحبت نشده، می شه در مورد میله چاه و انباره چاه هم یه توضیح مختصری بدین؟

    1. سلام شما هم خسته نباشید
      خیلی خوشحال هستیم که این مقاله تونسته تا حدودی به سوال های شما جواب بده و کمک کنه در مورد تخلیه چاه تحقیق کاملی بنویسید.
      میله چاه نشون دهنده عمق چاه هست و همان ارتفاع چاه به حساب می آید. انباره چاه همونطور که از اسمش مشخص هست انبار چاه محسوب می شود و وظیفه اصلی آن جذب مواد جامد و اضافی فاضلاب هست که به داخل انباره می رود. اگر انباره چاه پر شود، چاه به تخلیه نیاز پیدا می کند. حجم چاه فاضلاب را با انباره چاه اندازه می گیرند.

    1. سلام آقا مهدی عزیز
      همونطور که در مقاله هم توضیح داده شده اینکه چاه در چه زمینی با چه جنس خاکی حفر شود مهم است. به این دلیل که در زمین های شنی قدرت جذب آب بالا است و سریعاً آب فاضلاب جذب می شود و این نوع چاه ها به نسبت دیرتر پر می شوند.
      اما در زمین های غیر شنی که جنس آن خاک است، آب به کندی و دیرتر جذب خاک می شود و انباره چاه خیلی زودتر پر می شود و تعداد دفعاتی که چاه شما به تخلیه نیاز پیدا می کند، قائدتاً بیشتر خواهد بود. یکی از دلایل اصلی تماس با تخلیه چاه تهران، عدم توجه به جنس زمین به هنگام حفر چاه است. معمولا در زمین های غیر شنی برای کاهش هزینه های تخلیه چاه، از چاه سپتیک استفاده می شود.

  7. سلام
    می شه بفرمایید بوی بد فاضلاب چه زمانی به چاه و پر شدن چاه ربط داره و چه زمانی مربوط به گرفتگی لوله ها است؟

    1. سلام دوست عزیز
      یکی از موارد انتشار بوی متعفن فاضلابی، پر شدن چاه است. البته این مورد یکی از موارد نادر است، چون اگر بوی بد و متعفن، به دلیل پر شدن چاه فاضلاب باشد، بوی آن غیر قابل تحمل خواهد بود. اما ممکن است به دلیل یکی از موراد نظیر بالا آمدن حجم آب چاه، وجود نشتی در چاه، نیاز چاه به لایروبی و وجود رسوبات در دیواره چاه، بوی بد فاضلاب با تخلیه چاه و لایروبی و کف تراشی حل شود. پس در مواردی که بوی بد بسیار شدید بوده و سایر شواهد دلیل بر پرشدن چاه باشد، می توانید با یک شرکت تخلیه چاه تهران تماس بگیرید و بخواهید که چاه را مورد بررسی قرار دهند.

  8. سلام وقت بخیر
    اگر ممکن هست بگین که بوی بد توالت به چه دلیلی هست؟ آیا نشونه پر شدن چاه هست و باید نسبت به تخلیه چاه اقدام کنیم؟

    1. سلام جمشید عزیز
      باید بگم که بوی بد توالت می تونه دلایل زیادی داشته باشه. از جمله اینکه:
      رسوب گرفتگی دیواره های لوله
      عدم دفع کامل مواد زائد و پسماندهای فاسد
      بروز اشکال در لوله وَنِت
      بروز مشکل در شترگلویی توالت یا شترگلویی غیراستاندارد
      درزها و ترک های موجود در کاسه توالت فرنگی
      اگر بررسی کردید و هیچکدوم از این دلایل نبود، با یک شرکت معتبر در زمینه تخلیه چاه تهران تماس بگیرید تا بررسی دقیق تری انجام بدهند.

      1. سلام. شتر گلو چطور می تونه از انتشار بوی بد فاضلاب جلوگیری کنه؟ ینی به جای اینکه به فکر تخلیه چاه باشیم، اول این
        موارد رو بررسی کنیم؟

        1. سلام دوست عزیز
          زمانی که شما آب را در لوله توالت می ریزید، در آخر مقداری از آب تمیز در قسمت u شکل شترگلو که به آن تله نیز می گویند باقی می ماند که وظیفه اصلی آن ممانعت از خروج گازهای سمی فاضلاب هست. گاهی اوقات بوی بد فاضلاب به دلیل پر شدن چاه فاضلاب نیست و نیازی نیست با شرکت های تخلیه چاه تماس بگیرید. این موارد را بررسی کنید در غیر این صورت با یکی از شرکت های تخلیه چاه تهران تماس بگیرید تا دقیق تر بررسی شود

        1. سلام جناب رستم خانی
          لوله ونت همان لوله ای است که در دهانه چاه فاضلاب می گذارند تا گازهای شیمیایی و سمی چاه را به بیرون از ساختمان هدایت کند و این لوله از داخل دهانه چاه تا حدود دو متر بالاتر از پشت بام امتداد دارد. اگر با بوی بد فاضلاب مواجه هستین قبل از اینکه با شرکت های تخلیه چاه تماس بگیرید، این مورد رو بررسی کنید.

  9. سلام. بسیار تشکر می کنم از تیم خدمات فنی بهمن به دلیل حضور به موقع و خدمات تمیزی که برای تخلیه چاه ساختمان ما داشتند. من
    شماره تخلیه چاه تهران رو از اینترنت پیدا کردم و خیلی خوشحال هستم که مشاغل خدماتی در این حد به صورت آنلاین خدمات ارائه می
    دهند.

    1. سلام خانم احمدی
      با توجه به افزایش مشاغل آنلاین، کمبود وقت و گرفتاری همشهریان عزیز تهرانی، جهت رفاه حال همشهریان ما هم تصمیم گرفتیم برای خدمات تخلیه چاه تهران، به صورت اینترنتی فعالیت داشته باشیم.

  10. علی اصغر ابوالحسنی

    سلام. وقت بخیر
    با مختصر بارندگی که امروز 30 دی ماه در منطقه شریعتی اتفاق افتاد، آب از دریچه چاه فاضلاب حیاط ما بالا زد. البته به مرور فروکش کرد.
    نمی دونم نیاز به تخلیه چاه هست؟ می تونه علامت پر شدن چاه فاضلاب باشه؟

    1. سلام آقای ابوالحسنی.
      البته بارندگی 30ام دی ماه به حدی نبود که باعث پر شدن چاه فاضلاب بشه. من پیشنهاد می کنم قبل از اقدام به تخلیه چاه، با یک شرکت معتبر تماس بگیرید تا از نزدیک چاه رو بررسی کنند. برای پیدا کردن شرکت معتبر هم می تونید عبارت ” تخلیه چاه تهران ” رو در گوگل سرچ کنید. همکاران کاربلدی به شما معرفی خواهند شد.

  11. سلام و خسته نباشید
    من از پرسنل کادر درمان هستم که به صورت فشرده در بخش کرونا شیفت دارم. با این کمبود وقت، زمانی که برای تخلیه چاه با شماره
    تخلیه چاه تهران تماس گرفتم، خیلی سریع تشریف آوردن و من تونستم به شیفت کاریم برسم. این رو هم بگم که سرویسکار منت بر سر من
    گذاشتن و به دلیل اینکه جزو کادر درمان هستم، هزینه به مراتب کمتری ازم گرفتن. باز هم تشکر می کنم

    1. سلام خانم مهسا
      ما هم از شما به دلیل زحمات شبانه روزی که در ایام کرونا کشیدین، تشکر می کنیم و این تخفیف کمترین کاری بود که می تونستیم برای قدردانی از کادر درمان انجام بدیم. امیدوارم دیگه با مشکل تخلیه چاه مواجه نشید، ولی در هر صورت شماره تخلیه چاه تهران مارو به خاطر بسپارید.

  12. سلام و خدا قوت
    خیلی ممنون از تیم حرفه ای خدمات فنی بهمن به دلیل اکیپ با اخلاقی که برای تخلیه چاه به آدرس ما اعزام کردن. همه چیز خیلی خوب
    پیش رفت و همسایه ها هم اذیت نشدن. این واقعا برای من معضل بود که به هنگام تخلیه چاه، همسایه هامون اذیت نشن

    1. سلام آقای محمدی
      در شرکت ما، تخلیه چاه به وسیله پمپ لجن کش و ساکشن مکنده انجام می گیره که بوی بد فاضلاب در اطراف منتشر نمی شه و از این بابت صاحبخانه و همسایه ها کمترین اذیتی نمی شوند. هدف ما جلب رضایت همشهریان عزیز تهرانی در خصوص تخلیه چاه تهران هست.

  13. سلام
    یه سوال دارم از خدمتتون. من چند روز پیش بابت تخلیه چاه با شماره تخلیه چاه تهران که در سایت قرار دادین، تماس گرفتم و اقدام به
    تخلیه چاه کردم. کارشناس شما گفتند که نیازی به کول گذاری نیست. من واقعیت مطلب نگران هستم که بعدا برام هزینه تراشی نشه.
    اگرممکن هست یه توضیح بدین

    1. سلام دوست عزیز
      اگر سرویسکاران تخلیه چاه از طرف شرکت ما آمده باشند و تشخیصشون این بوده که به کول گذاری نیازی نیست، حتماً تشخیص درستی دادند چرا که ما در تخلیه چاه تهران، با با تجربه ترین سرویسکاران همکاری داریم.

  14. سلام. در جایی خوندم که آب باران می تونه باعث پر شدن چاه فاضلاب بشه. خب باید آب باران را چکار کنیم؟

    1. سلام آقای شعبانی عزیز
      این حرف درست هست. در ساختمانتون باید مسیری رو تعبیه کنید که آب برف و باران به سمت چاه فاضلاب هدایت نشود. چرا که چاه فاضلاب برای تجمع آب گندیده و فضولات هست. در صورتی که آب تمیز باران را می شود به مسیر دیگری هدایت کرد که بی جهت انبار چاه فاضلاب پر نشود. در این صورت کمتر نیاز پیدا می کنید که با شرکت های تخلیه چاه تهران تماس بگیرید.

  15. سلام. تخلیه چاه تهران مثل بقیه شغل های خدماتی، پر شده از شماره تماس و تراکت و سایت. از شما ممنون هستیم که واقعا کار رو با
    وجدان انجام میدین.

    1. سلام دوست عزیز
      هدف ما از انجام خدمات ” تخلیه چاه تهران” کمک به همشهریان عزیز و رفع مشکلاتشون در این زمینه هست.

  16. سلام. خسته نباشید. ساختمان ما یک چاه قدیمی داره که آخرین بار از طرف یه شرکت اومدن و گفتن که بهتره چاه جدید حفر کنیم. میشه
    کارشناس شما هم از محل بازدید کنه و ببینه واقعا با تخلیه چاه مشکل حل میشه یا باید چاه نو حفر بشه؟

    1. سلام. در صورت امکان با شماره تخلیه چاه تهران تماس بگیرید تا همکاران برای بازدید از محل بیان و نظرشون رو اعلام کنند.

    1. سلام دوست عزیز
      منظور از رسوب زدایی چاه فاضلاب این است که بعد از تخلیه چاه فاضلاب، یک فرد متخصص با تجهیزات کامل و طنابی که به دور کمرش بسته شده است، وارد چاه می شود و تمام رسوبات و فضولات را از بدنه چاه جدا می کند. برای اینکار می توانید با شماره تخلیه چاه تهران خدمات فنی بهمن تماس بگیرید.

  17. آقا تروخدا بگین به این شرکت هایی که سایت زدن برا تخلیه چاه تهران، چی باید بگیم که دلشون بسوزه و وقتی برا تخلیه چاه میان با
    وجدان کار کنند؟ من پدرم دراومده از بس پول تخلیه چاه دادم

    1. سلام آقا کاظم عزیز
      من از طرف همه هم صنفان خودم که وجدان و اصول اخلاقی رو رعایت نکردند عذرخواهی می کنم. در جواب این سوال شما می تونم بگم که با کمی مطالعه در این خصوص، اطلاعات خودتون رو کامل کنید تا به بهانه تخلیه چاه، لایروبی، کف تراشی و یا طوقه چینی و این جور مسائل نتونن پول اضافی ازتون بگیرند. ضمناً اگر ساکن تهران هستید شماره تماس شرکت های معتبر تخلیه چاه را سیو کنید روزی به دردتون می خوره

  18. سلام. خدمات تخلیه چاه تهران شرکت خدمات فنی بهمن واقعا کارش درسته. هزینه خوب و کار خوب باعث میشه آدم بگه پولی که گرفتین
    حلالتون باشه

    1. سلام آقا ایمان
      شما هم یکی از مشتریان کاردرست ما هستین که خاطرم هست برای تخلیه چاه با ما تماس گرفتین. خوشحال می شم که اگر کسی به دنبال شرکت یا شماره تخلیه چاه تهران باشه، مارو معرفی کنید.

  19. سلام. تخلیه چاه اگه خیلی به دفعات زیاد انجام بشه، بهتره که چاه جدیدی حفر بشه؟ من این سوال رو از چند شرکت تخلیه چاه تهران
    پرسیدم ولی جواب درستی نگرفتم

    1. سلام آقای سلمانی
      ببینید جواب این سوال شما نیاز به بررسی دقیق داره و نمیشه گفت مثلا بعد از 5 بار تخلیه چاه، باید چاه جدیدی حفر بشه. توصیه می کنم با یکی از شرکت های معتبر تخلیه چاه تهران تماس بگیرید تا محل رو از نزدیک بررسی کنند و با اطمینان کامل بگن که نیاز به حفر چاه نو هست یا خیر.

  20. سلام. من 2 ساله که در یک ساختمان ویلایی، مستاجر هستم و چون ساختمان قدیم ساخت هست، تو این 2 سال یکبار تخلیه چاه انجام
    دادیم و الان دوباره چاه پر شده و وقتی با تخلیه چاه تهران تماس گرفتم و از محل بازدید کردند گفتند که نیاز به لایروبی چاه هست. می
    خوام ببینم آیا هزینه تخلیه چاه با مالک یا مستاجر؟

    1. سلام آقای شریفی
      البته مساله اول این است که آیا شما با موجر توافقاتی در این زمینه داشته اید یا خیر.
      مساله دوم این است که شما فرمودین در طی این 2 سال یکبار اقدام به تخلیه چاه کردین. خب پر شدن چاه فاضلاب چیزی نیست که در عرض یک یا دو سال اتفاق بیوفتد و این اثرات سال های قبل بوده. قاعدتاً جزو تعمیرات اساسی محسوب میشه و به عهده موجر هست. البته اگر مدت زمان بیشتری در اونجا مستاجر بودین، می تونست هزینه به عهده مستاجر باشه. پس اول به مدت زمان سکونت شما و سپس توافق بین موجر و مستاجر بستگی دارد که هزینه تخلیه چاه با مالک یا مستاجر.

  21. سلام. میشه در مورد نحوه تخلیه چاه سپتیک توضیح بدین؟ این مقاله تا اینجایی که من در بین سایت ها گشتم جامع ترین مقاله در مورد
    تخلیه چاه تهران هست. اگر در این مورد هم توضیح بدین ممنون میشم. راستش برا تحقیق مدرسه لازمش دارم ???

    1. سلام آقای سلیمانی
      ممنون از شما که برای مقاله درسیتون سایت مارو انتخاب کردین. ولی به گمانم مقاله تخلیه چاه تهران رو به طور کامل مطالعه نکردید ? وگرنه در آخر مقاله توضیح داده شده است که برای تخلیه چاه سپتیک از همان روش های مرسوم برای تخلیه چاه معمولی استفاده می شود. ولی در تخلیه چاه سپتیک حتماً پس از هر بار تخلیه چاه، باید لایروبی انجام بشه. این تنها فرق بین تخلیه چاه سپتیک و تخلیه چاه معمولی هست.

    1. سلام جناب رستم خانی
      در تخلیه چاه به وسیله پمپ تخلیه چاه، یک شلنگ قطور که قطعاً باید استانداردهای لازم را داشته باشد، به داخل چاه فرستاده می شود و سر دیگر شلنگ، به پمپ لجن کش وصل می شود و به این ترتیب فضولات و مواد زائد داخل چاه به داخل تانکر هدایت می شود.

    1. سلام جناب گروسی
      اگر ساکن تهران هستید، برای تخلیه چاه کافیه با یک شرکت تخلیه چاه تهران تماس بگیرید تا با استقاده از تجهیزات مورد نیاز از جمله پمپ ساکشن یا مکنده، پمپ کف کش و غیره اقدام به تخلیه چاه بکنند و این مورد چیزی نیست که خود فرد بتونه اقدام بکنه. حتما باید با شرکت های فعال در زمینه تخلیه چاه در تهران تماس بگیرید.

  22. سلام. میشه به زبون خیلی ساده بگین چی میشه که یک چاه نیاز به تخلیه پیدا می کنه؟ مگه همه مواد رو در خودش حل نمیکنه؟ یا مگه
    عمق چاه به اندازه ای عمیق نیست که پر نشه؟

    1. سلام جناب سرابی.
      البته برای خود من جالب هست که مساله تخلیه چاه چقدر برای عموم سوال برانگیز شده و این وظیفه خطیر رو به عهده شرکت ها و سایت های تخلیه چاه تهران می ذاره که در این مورد تخصصی تر مطلب بنویسند. ولی در مورد سوال شما باید خیلی به زبان خودمانی بگویم که در طول روز از طریق همه لوله های موجود در تاسیسات ساختمان آب و هرگونه مواد اضافی و فضولات به داخل چاه هدایت می شود و چاه هم همه این مواد را در خود جای می دهد. ولی در ساعاتی که ورودی مواد به داخل چاه کاهش می یابد، مواد جامد و فضولاتی که قابل حل شدن نیستند به سمت کف چاه و انباره چاه هدایت میشوند و آب اضافی موجود در چاه هم توسط دیواره های چاه جذب می شود. شاید اصلاح چاه جذبی را شنیده باشید که در محل های که جنس خاک آن از شن باشد، حفر می شود. حال با مرور زمان و بعد از گذشت سالیان زیاد با ورود مواد جامد اضافی زیاد انباره چاه پر می شود، و نیز با ورود موادی نظیر چربی ها و صابون، روزنه های دیواره چاه گرفته می شود و یک لایه بر روی دیواره چاه ایجاد می شود که مانع از جذب آب اضافی میشود. به همین دلیل آب اضافی به همراه مواد جامد اضافی داخل چاه می ماند و به اصطلاح چاه پر می شود. در این گونه موارد هست که حتما باید با یک شرکت معتبر در زمینه تخلیه چاه تهران تماس بگیرید تا ضمن تشخیص پر شدن چاه فاضلاب، نیاز به لایروبی و کف تراشی را نیز تشخیص دهد.

    1. سلام جناب اخوان
      تخلیه چاه به وسیله پمپ لجن کش یکی از قدیمی‌ترین روش‌های تخلیه چاه فاضلاب است که کمترین سر و صدا را تولید می کند. برای تشریح روش تخلیه چاه با استفاده از پمپ لجن کش، باید عرض کنم که در این روش پمپ به ته چاه فرستاده می‌شود و با ایجاد حرکات و ضرباتی که به فضولات وارد می کند، باعث خرد شدن آنها می‌شود. سپس به وسیله لوله‌ها و شلنگ‌هایی که به درون چاه ارسال شده است فضولات را به داخل مخزن ماشین می‌ریزد. این روش، در بین سایر روش های تخلیه چاه آرام ترین و بی سر و صداترین روش است. در صورت تمایل می توانید با شماره تخلیه چاه تهران تماس بگیرید.

  23. آیا خدمات تخلیه چاه شبانه روزی در شرکت شما هم دایر هست؟ منظورم اینه خدمات تخلیه چاه که رائه می دین به صورت شبانه روزی
    هست؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله همانطور که فرمودید در شرکت خدمات فنی بهمن، خدمات تخلیه چاه تهران به صورت 24 ساعته و بدون تعطیلی انجام می پذیرد.

    1. سلام دوست عزیز
      باید عرض کنم که باید در اینگونه موارد با شماره های تخلیه چاه تهران تماس بگیرید و سرویسکار بعد از بازدید از محل، مشکل را برای شما تشریح کند و روش های تخلیه چاه رو هم توضیح بدهند تا شما با راهنمایی سرویسکار، بهترین روش را انتخاب کنید. در این صورت بله ما خدمات خودمون رو تضمین می کنیم و تا تخلیه کامل چاه کار ادامه خواهد داشت.

  24. سلام. خدا قوت
    اطلاعات تکمیلی و خوبی در مورد تخلیه چاه ارائه کردین. خدا خیرتون بده که در اینگونه موارد به سوال های ملت جواب می دین و این
    خودش یک نوع مشاوره رایگان در خصوص تخلیه چاه تهران هست تا اسیر شرکتهای کلاهبردار نباشیم. بازم تشکر می کنم.

    1. سلام دوست عزیز
      هدف از این سایت و راه اندازی وبلاگ سایت ارائه اطلاعات تکمیلی و اطلاع رسانی در زمینه تخلیه چاه تهران هست تا دوستان بتوانند با دید بازتری با شرکت های تخلیه چاه تماس بگیرند.

  25. مراحل تخلیه چاه کدامند؟ این سوال را از این بابت می پرسم تا بدانم چقدر زمان برای تخلیه چاه نیاز هست تا بتوانم برنامه ریزی کنم که در
    چه ساعتی تماس بگیرم.

    1. سلام دوست عزیز
      پس از حضور سرویسکار اولین اقدام برای تخلیه چاه و ترمیم چاه قدیمی، پیدا کردن درب چاه و محل چاه است. در قدم بعدی باز کردن درب چاه با تخریب قسمتی از طوقه چینی چاه ادامه پیدا می کند و با برداشت قسمت گلدانی چاه و معلوم شدن انتهای چاه، تخلیه چاه شروع می شود. چاه به وسیله ماشین تخلیه چاه، که با روش پمپ لجن کش و یا دستگاه مکنده چاه تخلیه می شود. البته روش های دیگری هم برای تخلیه چاه وجود دارد که این مورد یکی از روش های نخلیه چاه بود که خدمتتون عرض شد

    1. سلام آقای محمدی
      اگر سوال شمارو درست متوجه شده باشم، شما تمایل به آموزش تخلیه چاه دارید؟ در این صورت می تونید با شماره تخلیه چاه تهران تماس بگیرید و با همکاران من هماهنگ کنید در غیر این صورت اگر فقط می خواهید اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید مقاله همین صفحه را مطالعه کنید به یک سری اطلاعات اولیه دست پیدا می کنید.

  26. سلام.
    از شرکت خدمات فنی بهمن شعبه تخلیه چاه تهران خیلی تشکر می کنم چرا که با تشخیص به موقع، چاه رو تخلیه کردند و مانع از تخریب
    چاه شدند. خیلی ممنونم

    1. سلام خانم آنیتا
      خوشحال هستیم که از خدمات تخلیه چاه تهران شرکت خدمات فنی بهمن راضی هستید. مشکل پر شدن چاه مساله ای هست که اگر به موقع بررسی نشود، می تواند موجب نشست ساختمان و بروز مشکلات مالی و جانی شود.

  27. مواردکاربرد پمپ کفکش در تخلیه چاه رو میشه توضیح بدین؟ یه سری اطلاعات داشته باشیم، کمتر کلاه سرمون میره.

    1. سلام دوست عزیز
      اگر بخواهم به طور موردی به موارد استفاده از پمپ کفکش در تخلیه چاه تهران اشاره بکنم باید به این موارد اشاره شود:
      تخلیه چاه
      تخلیه آب فاضلاب و پساب های کارخانه ها
      تخلیه آب انبار و آب استخر
      پمپاژ کردن آب از داخل تانکر ها ،حوضچه و…
      استفاده در فواره آب

  28. سلام. خسته نباشید
    به نظر شما بهترین روش تخلیه چاه فاضلاب کدوم روش هست؟ روشی که هزینه کمتر و نتیجه بهتری داشته باشه.

    1. سلام دوست عزیز
      با استفاده از تجربه چندین ساله در زمینه تخلیه چاه، باید بگم که بهترین روش تخلیه چاه استفاده از پمپ لجن کش است.

  29. انواع تخلیه چاه دیگه چیه که مرسوم شده، افتاده سر زبون این شرکت های تخلیه چاه. تخلیه چاه از قدیم تخلیه چاه بوده دیگه. این چیزارو
    نداشتیم واللا

    1. سلام جناب افتخاری
      بله شما درست می فرمایید در گذشته فقط یک تانکر حمل فاضلاب بود و لوله های سیاه و قطوری که به داخل لوله ارسال و موجب انتقال فضولات به داخل تانکر می شد. اما امروزه پیشرفت و مکانیزه شدن در تخلیه چاه هم تاثیرگذار بوده و روش های مختلفی برای تخلیه چاه وجود دارد. از جمله: تخلیه چاه به وسیله دستگاه مکنده یا ساکشن، تخلیه چاه به وسیله پمپ لجن کش، تخلیه چاه به وسیله پمپ آبکش

    1. سلام دوست عزیز
      کول به سازه‌ های دایره‌ای یا بیضی شکل توخالی گفته می شود که از جنس سیمان یا بتن هستند. هدف از کول گذاری ممانعت از ریزش چاه‌های قدیمی و فرسوده که نیاز به ترمیم دارند، هست. کول‌گذاری باید طوری انجام شود که دور تا دور چاه را به طور کامل بپوشاند.

    1. سلام دوست عزیز
      یعنی اینکه اگر شما اطلاع دقیقی از محل دهانه چاه نداشته باشید، سرویسکاران خدمات فنی بهمن شعبه تخلیه چاه تهران با تجربه و ابزارهایی که در اختیار دارند، محل دقیق دهانه چاه را بدون ایجاد خسارت برای شما پیدا می کنند. تشخیص محل دهانه چاه یکی از خدمات قابل ارائه توسط شرکت های تخلیه چاه است.

  30. سلام. در شعبه تخلیه چاه تهران عملیات کول گذاری هم انجام میشه یا باید با شعبه دیگه ای تماس بگیریم؟

    1. سلام جناب کامرانی
      جهت انجام کول گذاری می تونید با شماره تخلیه چاه تهران 09121892092 تماس بگیرید. کلیه خدمات تخلیه چاه در این شرکت انجام می شود.

  31. سلام. خسته نباشید
    شما ترمیم دهانه و میله چاه رو هم انجام می دین؟ با همین شماره تخلیه چاه باید تماس بگیرم؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله کلیه خدمات مربوط به تخلیه چاه در این شعبه انجام میشه. برای تماس هم باید شماره تخلیه چاه تهران رو بگیرید. 09121892092

  32. صادقی سرخنی

    سلام. در مورد روش تخلیه چاه توالت هم توضیحاتی بدین؟ واللا هر شرکتی میاد یه چیزی می گه مبلغی می گیره و میره. بالاخره خودمون
    بدونیم چی به چی؟

    1. سلام آقای صادقی سرخنی
      گاهی اوقات گرفتگی لوله توالت با پر شدن چاه فاضلاب اشتباه گرفته میشه. اول مطمئن بشید که گرفتگی لوله توالت هست یا نه. اگر گرفتگی باشه با این روش می تونید نسبت به رفع گرفتگی اقدام کنید. برای این کار نیاز به یک تلمبه دستی، ظرف آب نیمه جوش(نگذارید که آب بطور کامل بجوش بیاید) و مقداری مایع ظرف شویی دارید. با تهیه ی این مواد مراحل زیر را دنبال نمایید.

      یک چهارم لیوان هرنوع مایع ظرف شویی که در منزل دارید را به درون لوله توالت بریزید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید. بعد از این مرحله یک قابلمه آب جوش که خیلی هم زیاد داغ نباشد، داخل لوله بریزید. سپس با استفاده از تلمبه دستی چند تلمبه بزنید اگر گرفتگی لوله باشد با این روش برطرف می شود. در غیر این صورت با یکی از شرکت های تخلیه چاه تهران تماس بگیرید.

  33. سلام
    آقا یک سوال کلی دارم و اون هم اینه که تخلیه چاه چیست؟ فکر میکنم سوالم خیلی واضحه؟ ما زنک می زنیم برای تخلیه چاه بیان میان
    کلی برامون فلسفه بافی و هزینه تراشی می کنند. شما که تو زمینه تخلیه چاه تهران کارتون درسته بمن بگین تخلیه چاه چیه؟

    1. سلام جناب جوادیان
      من متوجه منظور شما هستم. متاسفانه این ترفند خیلی از شرکت های تخلیه چاه تهران هست که وقتی به محل می رسند، سعی می کنند برای مشتری هزینه تراشی کنند در حالیکه ممکن هست اصلا لزومی نداشته باشد. تخلیه چاه به زبان ساده یعنی خارج کردن آب و مواد زائد که انباره چاه رو پر کرده و باعث شده ظرفیت چاه پر شود و جایی برای پذیرش آب اضافی نداشته باشد.

  34. سلام. خیلی جالبه که من شنیدم چند نوع چاه داریم. این موضوع درسته؟ تو زمینه چاه و تخلیه چاه انگار خیلی چیزها هست که ما نمی
    دونیم

    1. سلام جناب خدابخشی
      بله درسته. ما چند نوع چاه داریم که اگر مایل باشید من طی چند کامنت، انواع چاه را به شما معرفی کنم. برای همین پیشنهاد می کنم هر روز صفحه تخلیه چاه تهران را مطالعه کنید. یکی از انواع چاه که امروز معرفی می کنم چاه های دستی هست. این نوع چاه را همه ما دیده ایم. چاه های دستی یکی از قدیمی ترین چاه های آب به شمار می‌روند که حفر آن در گذشته، بیشتر رایج بوده است. یکی از مناطقی که می توان چاه دستی را به وفور دید، روستاها هستند که از آنها برای مصارف آب شرب استفاده می کنند.
      چاه های دستی را با بیل و کلنگ و تا جایی حفر می کنند که به سطح آب زیرزمینی رسیده و تا چند متری زیر آن نیز حفر می‌کنند. به دلیل حفر چاه به صورت دستی و سختی آن، چاه های دستی را در جاهایی حفر می کنند که عمق برخورد به سطح آب زیرزمینی بین 5 تا 40متر باشد.برای جلوگیری از ریزش دیواره ی چاه، معمولاً آن را طوقه چینی و کول گذاری می کنند.

        1. سلام جناب خدابخشی
          نوع دیگر از انواع چاه که در مورد آن توضیح خواهم داد، چاه نیمه عمیق است. نجوه حفر چاه نیمه عمیق هم به صورت دستی می باشد. برخی معتقدند چاه هایی که تا عمق حداکثر ۳۰ تا ۳۲ متری کنده می شوند، در زمره چاه نیمه عمیق قرار می گیرند. عده ای دیگر معتقدند که چاه‌هایی که تا رسیدن به اولین سفره ی آب زیرزمینی کنده می شوند، چاه نیمه عمیق نام دارند. خب جالب است بدانید که در این مورد هموز به اجماع کامل نرسیده اند و عده ای دیگر هم بر این نظر هستند که تا وقتی که کیفیت آب در زیرزمین تغییر نکند، چاه حفر شده در آن، چاه نیمه عمیق است. اما در این میان همه قبول دارند که چاهی که تا رسیدن به اولین سفره ی آب زیرزمینی حفر می شود، اگر از عمق 100 متر تجاوز نکند، چاه نیمه عمیق است. چنانچه نیاز به حفر چاه نیمه عمیق داشته باشید می توانید با تخلیه چاه تهران تماس بگیرید.

  35. سلام و خسته نباشید. ممنون از مطالب مفیدی که در مورد چاه و تخلیه چاه نوشتید.
    اخیراً برای کول گذاری چاه با یکی از شرکت های تخلیه چاه تماس گرفتم، گفتند که نوع کول گذاری برای میله چاه و انباره چاه فرق می کنه.
    این قضیه صحت داره؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله برای میله چاه از کول دایره ای شکل و برای انباره چاه از کول های بیضی شکل استفاده می شود که البته این خدمات در شعبه تخلیه چاه تهران ارائه می شود.

    1. سلام دوست عزیز
      قطعاً هر چیزی قلق و فوت کوزه گری های خاص خود را دارد. به همین دلیل توصیه می کنم اگر قصد کول گذاری چاه را دارید با فراد متخصص در شرکت های تخلیه چاه تهران تماس بگیرید.

    1. سلام دوست عزیز
      برای بازسازی چاه قدیمی اولین اقدام باز کردن درب چاه و برداشتن طوقه چینی چاه ( در صورت وجود) است. سپس عملیات تخلیه چاه به وسیله تانکر تخلیه انجام می شود. با توجه به قدیمی بودن چاه ، قطعاً به لایروبی نیاز خواهد داشت که پس از آن کف تراشی چاه انجام می شود. در مرحله آخر عملیات کول گذاری و طوقه چینی مجدد را انجام می شود.

    1. سلام جناب امیدی
      برای جلوگیری از پر شدن چاه فاضلاب و عدم نیاز به تخلیه چاه، باید از ورود آب باران و ناودان به داخل چاه فاضلاب جلوگیری شود و آب باران به سمت دیگری هدایت شود که برای اینکار بهتر است چاه دیگری حفر گردد.

  36. سلام عرض می کنم خدمت پرسنل شرکت تخلیه چاه تهران
    یه سوال دارم و اون اینه که رسوب زدایی چاه چرا باید انجام بشه؟ اصلاً لزومی به رسوب زدایی چاه هست؟

    1. سلام ایمان عزیز
      گمان می کنم قبلاً هم در مورد لزوم رسوب زدایی چاه مطلب نوشته ام. ولی مجدد توضیح می دهم که بر اثر ورود موادی نظیر پسماند مواد غذایی، کف صابون و مواد دیگر، این مواد بر روی جداره های چاه رسوب کرده و روزنه های چاه را کور می کنند. در این صورت چاه نمی تواند به خوبی آب اضافی را در خود جذب کند و همین عامل سبب می شود که چاه پر شده و نیاز به تخلیه داشته باشد. به همین دلیل برای پاک کردن این رسوبات از دیواره های چاه، باید رسوب زدایی چاه انجام بگیرد. البته تشخیص زمان رسوب زدایی به عهده سرویسکاران و متخصصین تخلیه چاه تهران هست.

    1. سلام دوست عزیز
      اگر به زبان ساده بخوام چاه ارت رو توضیح بدم باید اینطور بگم که خیلی از سیستم‌ها و تجهیزات الکتریکی برای اینکه بتوانند جریان‌های ناگهانی برق رو تخلیه کنند، باید به زمین وصل شوند. به عبارتی اتصال بدنه این تجهیزات به زمین، باعث انتقال جریان برق به زمین می شود و می تواند افراد را از خطرات جانی در امان نگه دارد. اگر نیاز به حفر چاه ارت داشته باشید، می توانید با شماره تخلیه چاه تهران تماس بگیرید.

  37. امیر عباسی

    سلام و خسته نباشید
    می خوام سوال کنم ماده شیمیایی یا اسیدی، محلولی چیزی وجود داره که بشه ریخت تو چاه و مواد زائد رو تجزیه کنه و دیگه نیازی به
    تخلیه چاه نباشه؟

    1. سلام جناب عباسی
      در جواب این سوال شما اکیداً توصیه می کنم که هرگز این کار را نکنید و حتی اگر جایی با ترفندهای این چنینی برای تخلیه چاه مواجه شدید، از آن دوری کنید. زیرا داخل چاه به دلیل وجود گازهای سمی و شیمیایی، ممکن است با مواد شیمیایی که درون چاه می ریزید، واکنش شیمیایی داده و خطرات جانی و مالی به دنبال داشته باشد. اگر چاه فاضلاب ساختمانتان پر شده است، بهترین کار تماس با یکی از شرکت های معتبر در زمینه تخلیه چاه تهران است.

  38. سلام و خدا قوت
    جایی خوندم که از صدای آب که داخل چاه ریخته میشه، می تونیم تشخیص بدیم که چاه پر شده یا خیر؟ می شه در این مورد توضیحاتی
    بدین؟

    1. سلام جناب سهندی
      بله این روش، یکی از روش های تشخیص اولیه برای پر بودن چاه و نیاز به تخلیه چاه است. تصور کنید لیوان آب پر است. اگر داخل این لیوان، دوباره آب بریزید، ریختن آب صدایی نخواهد داشت. ولی اگر داخل لیوان خالی آب بریزید، صدای ریخته شدن آب را خواهید شنید. حال اگر چاه پر باشد، وقتی فاضلاب و آب اضافی داخل چاه ریخته می شود، صدایی نمی شنوید ولی اگر چاه خالی باشد، باید صدای ریخته شدن آب را بشنوید. البته این یک روش نسبی برای تشخیص زمان تخلیه چاه است. توصیه می کنم اگر شواهد پر شدن چاه را مشاهده می کنید، با یکی از شرکت های تخلیه چاه تهران تماس بگیرید.

    1. سلام دوست عزیز
      معمولا کول گذاری چاه به هنگام حفر چاه نو یا ترمیم و بازسازی چاه قدیمی انجام می شود. با کول گذاری چاه می توان از ریزش چاه جلوگیری کرد. برای همین توصیه می کنیم برای تخلیه چاه از شرکت های معتبر در این زمینه کمک بگیرید تا در صورت نیاز به اقداماتی از قبیل ترمیم چاه و کول گذاری، بتوانند به موقع تشخیص دهند تا از عواقب بعدی ریزش چاه در امان باشید.

  39. سلام
    بهتر نیست به جای تخلیه چاه چندباره، چاه نو حفر کنیم؟ اینجوری فکر می کنم به صرفه تر و بی دردسرتر هست. درسته؟

    1. سلام جناب حسنی
      گمان می کنم شما در فواصل کمی مجبور به تخلیه چاه فاضلاب ساختمانتان شده اید که اینطور کلافه به نظر می رسید. توجه داشته باشید اگر از ابتدا حفر چاه به درستی و با حجم و عمق مناسب انجام شده باشد، چاه فاضلاب زود به زووئد پر نمی شود که نیاز داشته باشید با شرکت های فعال در زمینه تخلیه چاه تهران تماس بگیرید. برای حفر چاه نو، کمی تامل کنید. ما تا جایی که امکان داشته باشد توصیه می کنیم که چاه قدیمی را تعمیر و بازسازی کنید. اگر تعمیر چجاه هم اصولی انجام شود شما را از حفر چاه نو، بی نیاز می کند. مگر اینکه چاه ریزش داشته باشد و یا به حدی فرسوده باشد که امکان کول گذاری و طوقه چینی وجود داشته باشد، در این صورت توصیه به حفر چاه نو می کنیم.

  40. سلام. اگر بخواهیم برای چاه فاضلاب ساختمان، لایروبی چاه انجام بشه، اینکار توسط چه کسی انجام میشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      لایروبی و کف تراشی چاه باید توسط چاه کن و یا شرکت های معتبر تخلیه چاه و به وسیله فرد باتجربه و ماهر انجام شود. به هیچ وجه در این زمینه هوس ماجراجویی به سرتان نزند و خودتان وارد عمل نشوید.

  41. سلام و خسته نباشید
    میشه در مورد دلیل ماسه دهی چاه توضیح بدین؟ کلا منظور از ماسه دهی چاه چیست؟

    1. سلام دوست عزیز
      منظور از ماسه دهی چاه این است که به هنگام حفر چاه آب به منظور جلوگیری از ورود شن و ماسه از خاک های اطراف چاه به داخل آب چاه، جداره های چاه آب را با لوله هایی از جنس فولاد یا پلاستیک می پوشانند. این لوله های فولادی یا پلاستیکی از سطح زمین تا سفره آب زیرزمینی امتداد دارند. ماسه دهی چاه آب نشانه رسیدن به حفره آب زیرزمینی است. اما دلایل ماسه دهی چاه را اگر بخواهید بشناسید می توانید موارد ذیل را در نظر بگیرید. تشخیص نادرست محل نصب لوله مشبک و پمپ آب. بهره برداری و استفاده بیش از حد از چاه آب و موارد دیگر

    1. سلام دوست عزیز
      یکی از روش های متداول برای حفر چاه، در سال های اخیر استفاده از روش حفاری چرخشی می باشد. کارایی این دستگاه در زمین های نرم نسبت به زمین های سنگی بیشتر است. مکانیزم این روش به این ترتیب است که سر مته فولادی را به انتهای لوله فولادی متصل می کنند، این مته از سر چاه به کمک نیروی چرخشی موتور، حرکت دورانی انجام می دهد. در این موقع گلی که از حفاری چاه به دست آمده است از داخل لوله به درون چاه تزریق شده و از اطراف لوله به سر چاه بر می گردد. این حرکت به این منظور انجام می شود که هم سر مته خنک شود و هم سنگ های ریز و درشتی که از ته چاه به وسیله سر مته تراشیده شده اند، به سرچاه منتقل شوند. کاربرد حفاری چرخشی یا حفاری دورانی برای حفر چاه های بسیار عمیق است.

  42. سلام و خسته نباشید
    اینطور که شنیدم چند نوع پمپ تخلیه چاه داریم. اگر ممکن هست توضیح بدین که مکانیزم عملکرد پمپ لجن کش به چه صورت است؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله چند نوع پمپ وجود داره که اکثر شرکت های تخلیه چاه و تخلیه چاه تهران بسته به نوع چاه و کاربری آن، از یکی از انواع پمپ تخلیه استفاده می کنند. در خصوص پمپ لجن کش که به آن پمپ مستغرق فاضلابی هم می گویند، باید بگوییم که این نوع پمپ در سیال کاملاً غرق می شود. مکش فاضلاب از انتهای پمپ بوده و آن را به مکانی دیگر نظیر تانکر حمل فاضلاب منتقل می کند. از پمپ لجن کش برای پمپاژ سیالاتی که حاوی ذرات جامدهستند، پساب‌های صنعتی ، پساب‌های کشاورزی استفاده می شود و دو نوع سه فاز با قدرت موتور تا 380 وات و تک فاز با قدرت موتور تا 220 ولت آن در بازار وجود دارد. یکی از آپشن های پمپ تخلیه چاه لجن کش دارا بودن سیستم خنک کننده آب یا روغن می باشد. جنس بدنه پمپ لجن کش از استنلس استیل، چدن یا برنز است جنس پروانه ان از استیل، چدن و یا برنج می‌باشد. انواع پمپ های لجن کش موجود در بازار لجن‌کش ساده، لجن‌کش فلوتردار(دارای قطع کن برق)، لجن‌کش بادی، لجن‌کش برقی ضد انفجار(EX) (که از آن برای انتقال سیالات شیمیایی و قابل اشتعال استفاده می شود)، لجن‌کش خازن داخل، لجن‌کش خازن بیرون

    1. سلام دوست عزیز
      برای تعیین محل دقیق حفاری چاه، از تکنولوژی و روش های ژئوفیزیک استفاده می شود. منظور از روش های ژئوفیزیک روش هایی مثل: مغناطیس سنجی، الکترومغناطیس، گرانی سنجی، ژئوالکتریک، لرزه نگاری، جاذبه است.
      استفاده از هر کدام از این تکنیک ها با توجه به نوع چاه حفر شده و کاربری آن، متفاوت است. ولی در هرصورت به این نکات باید توجه شود که محل تعیین شده برای حفر چاه، فاصله کافی از ساختمان‌های اطراف را داشته باشد تا از نفوذ آلودگی و فاضلاب به داخل چاه جلوگیری شود. محل چاه بهتر است در نقاط مرتفع و به دور از کابل‌های برق و لوله‌های گاز باشد تا موقع حفاری از خطرات جلوگیری شود.

  43. سلام
    چاه فاضلاب ساختمان ما پر شده و نیاز به تخلیه داره. ولی از اونجایی که ساختمان ویلایی هست و چاه فاضلاب، در حیاط ساختمان قرار
    داره، دهانه چاه رو نمیتونیم پیدا کنیم. اگر از طرف شرکت شما بیان می تونن دهانه چاه رو پیدا کنن و تخلیه چاه رو انجام بدن؟

    1. سلام جناب نظرآبادی
      باید به عرض برسونم که پیدا کردن محل درب چاه و باز وبست درب چاه بدون تخریب و خسارت یکی از تخصص های شرکت ما است که در صورت نیاز به خدمات تخلیه چاه می تونید از خدمات ما بهره مند شوید.

  44. سلام و خداقوت
    خوشحال هستم که در زمینه تخلیه چاه مطالب پربار و مفیدی نوشتین. در واقع از اینکه به این حرفه و اطلاعات لازم در این حرفه ارزش قائل
    شدین و سایت وزینی طراحی کردید، تشکر کنم. ضمن اینکه یه سوال دارم و اینکه برای آجر چینی دهانه چاه، خودم می تونم اقدام کنم؟

    1. سلام آقای نصیریان.
      ما هم خوشحال هستیم که عزیزانی چون شما مخاطب مطالب ما هستند. همه سعی خودمون رو می کنیم که در زمینه لوله بازکنی و تخلیه چاه حرف نگفته ای باقی نمونه. در مورد آجرچینی دهانه چاه هم خدمتتون عرض می کنم که این کار حتماً باید توسط فرد باتجربه و متخصص در این زمینه انجام بشه. چرا که نوع چیدمان آجر در این مورد خیلی مهم هست. اگر قصد چنین کاری رو دارید پیشنهاد می کنم حتما با یک شرکت معتبر در زمینه تخلیه چاه و آجرچینی تماس بگیرید.

  45. سلام و خدا قوت
    خیلی تشکر می کنم از خوش قولی و انصافی که در کار دارین. از شرکت های دیگه تخلیه چاه چندبار اومدن و انگار نه انگار. دو ساعت وقت
    تلف کردن وقتی هم که رفتن چاه دوباره پر میشه. ولی وقتی دوستان از شرکت شما اومدن گفتن که این چاه به لایروبی نیاز داره. خدا
    خیرشون بده.

    1. سلام دوست عزیز
      متاسفانه برخی شرکت های تخلیه چاه، یا به دلیل کم تجربگی و یا بدلیل سود بیشتر، چاه رو به طور کامل تخلیه نمی کنند یا اینکه به کارفرما اعلام نمی کنند که چاه نیاز به لایروبی داره. گاهی اوقات هم اصلا نمی تونن این مساله رو تشخیص بدن. در هر صورت از اینکه سرویسکاران تخلیه چاه شرکت خدمات فنی بهمن توانستند رضایت شما را جلب کنند، بسیار خوشحال هستیم.

  46. سلام
    یه سوال در مورد تخلیه چاه دارم و اون اینه که کول گذاری و طوقه چینی یکی هستند یا باهم فرق دارند؟

    1. سلام دوست عزیز
      توجه داشته باشید که کول گذاری به چیدن سازه های بتنی که به شکل دایره یا بیضی هست از ابتدای چاه تا دهانه چاه ( میله چاه ) را می گویند و طوقه چینی به عملیات آجرچینی دهانه چاه و پوشاندن درب چاه گفته می شود.

  47. سلام
    در مورد تخلیه چاه اگر ممکن هست بفرمایید که برای اینکه تشخیص بدیم چاه پر شده یا نه، چیکار باید بکنیم؟ شنیدم برای حفر چاه باید تو
    فصل خاصی اقدام کرد. برای تخلیه چاه هم همینطوره؟

    1. سلام جناب شبستری
      اگر می خواهید تشخیص درستی در خصوص پر شدن چاه فاضلاب و زمان تخلیه چاه داشته باشید، بهتر است از یک شرکت معتبر در زمینه تخلیه چاه تهران تماس بگیرید تا چاه بررسی شود. برای تخلیه چاه نیازی به فصل خاصی نیست و در واقع چاه به محض اینکه پر میشه باید نسبت به تخلیه و در صورت نیاز لایروبی و کف تراشی اقدام کرد.

  48. سلام
    برای حفر چاه می خوام باهاتون تماس بگیرم ولی نمی دونم دقیقا به کدوم شماره باید زنگ بزنم. حتماً هم می خوام تکنسین های شما این
    کار رو انجام بدن. تعریف اخلاق مداری و حرفه ای بودن شمارو خیلی شنیدم

    1. سلام دوست عزیز
      برای تماس با تکنسین های تخلیه چاه می تونید با شماره 09121892092 تماس بگیرید. ممنون از لطف و اظهار محبت شما

  49. سلام و خدا قوت
    با مطالعه مقاله تخلیه چاه متوجه شدم که آب بارون از طریق لوله ناودان نباید به داخل چاه فاضلاب بریزه. الان تو ساختمان ما دقیقا همین
    حالت هست و لوله ناودان به داخل چاه هدایت شده. میشه بعدا لوله رو تغییر مسیر داد؟

    1. سلام آقای علی
      به مورد درستی اشاره کردین. لوله ناودان وقتی به چاه فاضلاب متصل باشه، علاوه بر اینکه آب باران رو به چاه واریز می کنه و موجب زود پر شدن چاه فاضلاب میشه، در زمان بارندگی هم از خروج گازهای انباشته شده در چاه توسط لوله ناودان جلوگیری می کنه و کاربری لوله ناودان دچار مشکل میشه. بله میشه مسیر لوله ناودان رو تغییر مسیر داد. اگر مایل باشید با شماره تخلیه چاه تماس بگیرید تا سرویسکار به محل اعزام بشه.

  50. سلام
    از خدمات شما در زمینه تخلیه چاه و لایروبی تشکر می کنم. خدماتتون بی نظیر و با قیمتی منصفانه هست.

    1. سلام آقای مشهدی
      در این روش تخلیه چاه بعد از بازکردن دهانه چاه، برای جمع آوری مواد داخل چاه از تانکرهای تخلیه چاه ده هزار لیتری استفاده می‌شود. این تانکرها حجم زیادی دارند و قابلیت حمل فضولات در حجم بالا را دارند. ابتدا سر یک شلنگ با قطر زیاد و مستحکم را درون چاه قرار می‌دهید و سر دیگر آن را به دستگاه مکنده یا ساکشن وصل می‌کنیم سپس دستگاه را روشن می‌کنیم تا تخلیه چاه به طور کامل انجام شود در طول کار باید مواظب بود تا دهانه لوله به کف چاه خیلی نزدیک نباشد تا مواد وارد لوله شوند و گرفتگی ایجاد نشود یا خیلی بالا نگه داشته نشود که به صورت خشک کار کند چرا که باعث آسیب به دستگاه می‌شود. تجربه و تخصص پرسنل سبب می‌شود فرآیند تخلیه چاه بدون هیچ مشکلی به اتمام برسد و این کار به صورت سریع و اوصولی انجام شود.

    2. با اجازه ادمین محترم می خواستم یه توضیح در مورد تخلیه چاه مکانیزه بدم.
      واژه مکانیزه را امروز در صنایع و مشاغل مختلف می‌شنویم. مکانیزه یعنی انجام دادن کار توسط ماشین و بدون دخالت نیروی
      انسانی، تخلیه چاه مکانیزه نیز یعنی تخلیه چاه با استفاده از تجهیزات ماشینی بدون دخالت نیروی انسانی. همانطور که می‌دانید
      تخلیه چاه در ابتدا به صورت دستی و توسط انسان انجام می‌شد و ابزارآلات ساده‌ای برای اینکار استفاده می‌شد. در واقع نقش
      اصلی را انسان ایفا می‌کرد. این روش سخت، خطرناک و زمان بر است. انسان همواره به دنبال ایجاد روش‌هایی است تا آسایش را
      قرین زندگیش سازد همین احساس نیاز باعث شده تا در هر عرصه‌ای با کمک ذهن خود روش‌هایی را ابداع کند و در طول زمان این
      روش‌ها همواره در حال توسعه و مدرن شدن هستند. این مسئله مشاغل مختلفی را دربرمی‌گیرد. حرفه تخلیه چاه نیز مستثنی از
      این قضیه نمی‌باشد و روز به روز در حال مکانیزه شدن است.

      1. سلام آقای صفدری
        ممنون از توضیحات کاملتون در مورد تخلیه چاه مکانیزه. این جای بسی خوشحالی داره که موضوع این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته.

  51. سلام و خسته نباشید
    برای تخلیه چاه تماس گرفتم. ولی کسی پاسخگو نبود. دقیقا با کدوم شماره باید تماس بگیرم؟

    1. سلام آقای مکاتبیان
      احتمال می دم با شماره اشتباهی تماس گرفتین. چون همه شماره های ما به صورت 24 ساعته و بدون تعطیلی پاسخگو هستند. برای تماس مستقیم با سرویسکار تخلیه چاه میتونید با شماره 09121892092 تماس بگیرید.

  52. سلام
    سوالی که برای من مطرح هست اینه که اگر تخلیه چاه با استفاده از تجهیزات و تانکرهای تخلیه چاه انجام میشه، تفاوت شرکت های تخلیه
    چاه در چیه؟

    1. سلام آقای شرفی
      برای انجام هر کاری شرایطی واجب‌تر است تا بتوان کار را با راندمان بالا انجام داد هر شرکتی که تجهیزات تخلیه چاه خوبی داشته باشد ولی پرسنل خوب و کاربلدی نداشته باشد کمیتش لنگ است. یکی از مسائل مهم در این مشاغل تجربه زیاد و آگاهی از کارایی ماشین‌های مدرن که در این حرفه هستند فاکتورهای مهمی برای افزایش راندمان کار است و نتیجه مشتری پسند خواهد بود. به همین دلیل هست که کیفیت کار شرکت های تخلیه چاه با هم متفاوت هست.

  53. سلام و خسته نباشید
    تو کامنت ها دیدم که در خصوص گاز فاضلاب صحبت کردین. مگر در چاه فاضلاب هم گاز وجود داره؟ این گاز رو چطور میشه تخلیه کرد؟

    1. سلام آقای مولودی
      در جواب این سوال شما باید گفت که به دلیل وجود باکتری های بی هوازی که از فاضلاب موجود در چاه تغذیه می کنند، گازهایی به وجود می آیند که سمی بوده و در صورت تنفس توسط انسان دچار مسمومیت و خطر جانی می شود.البته این مساله را هم در نظر داشته باشید که بوی بد فاضلاب که از چاه منتشر می شود به دلیل همین گازهای سمی است. به همین دلیل است که همواره توصیه می شود درب چاه را خودتان باز نکنید چون ممکن است استشمام این گازها موجب سرگیجه و سقوط شما در چاه شود. بهتر است که با شرکت های تخلیه چاه تماس بگیرید و در این مورد کنجکاوی به خرج ندهید.

        1. سلام آقای زمانی
          بله بهترین و اصولی ترین راه اینه که برای چاه فاضلاب هواکش نصب بشه. البته تاکید می کنم که هواکش به صورت جداگانه نصب بشود و به هیچ عنوان از لوله ناودان به جای هواکش استفاده نکنید. اگر هم چاه شما هواکش ندارد، می توانید با شماره تخلیه چاه تماس بگیرید تا سرویسکار به محل اعزام شود.

  54. سلام
    انبار چاه فاضلاب چه اندازه باید عمیق باشه و چه معیاری برای حفر میله چاه نو وجود داره

    1. سلام آقای تبریزی
      عمق حفاری انبار چاه، به کاربری ساختمان و جمعیت ساکن در آن ساختمان بستگی دارد. پس به هنگام حفر چاه نو ترجیحا با یکی از شرکت های معتبر تخلیه چاه و حفر چاه تماس بگیرید و مشاوره بگیرید.

    1. سلام آقای محمدی
      تخلیه چاه با پمپ ساکشن
      باید به اطلاع شما برسانیم که یکی از انواع روش هایی که برای تخلیه چاه استفاده می شود، استفاده از پمپ ساکشن است که کار تخلیه چاه را بسیار آسان می کند. نحوه کار، به این ترتیب است که پمپ ساکشن را از داخل چاه به پمپ تانکر وصل می کنند و فاضلاب موجود در چاه را مکش و تخلیه می کند. در استفاده از پمپ ساکشن بدون وارد کردن پمپ به داخل چاه، محتویات داخل چاه از طریق مکش به داخل تانکر منتقل می شود. به همین دلیل است که به هنگام استفاده از پمپ ساکشن حتماً باید از یک کامیون مخصوص حمل فاضلاب، استفاده شود.

  55. سلام. مرحله کول گذاری، چیزی هست که بشه اون رو نادیده گرفت؟ یا حتما باید انجام بشه؟

    1. سلام آقای شریفی
      مساله ای که باید به آن دقت شود این است که در یک شرکت معتبر تخلیه چاه، مقنی به خوبی به اهمیت کول گذاری مطلع است و می داند که کول‌گذاری باعث استحکام دیواره های چاه و افزایش طول عمر آن می‌شود. کول گذاری باعث می شود که خاک به داخل چاه ریزش نکند و از آلودگی آب جلوگیری می کند. با توجه به توضیحات داده شده متوجه می شوید که فواید کول گذاری خیلی بیشتر از نبودن آن است و بعدها مجبور به ترمیم چاه نخواهید بود.

    1. سلام دوست عزیز
      ریزش چاه یکی از مشکلاتی هست که بسیار موجب تماس با شماره تخلیه چاه تهران می شود. باید بدانید که ریزش چاه می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. از جمله: عدم شیب بندی صحیح لوله‌ها در حین ساخت، قدیمی بودن چاه فاضلاب، استفاده از لوله‌های چدنی برای لوله‌کشی فاضلاب و اتصالات نامناسبی که استفاده می شود. به همین دلیل است که به هنگام حفاری چاه تاکید می شود که با شرکت های معتبر تخلیه چاه همکاری داشته باشید.

  56. سلام و خسته نباشید
    من فکر می کنم برای مشاغلی مثل تخلیه چاه، زیادی شلوغش کردین. نه فقط شما بلکه همه شرکت ها و سایت های تخلیه چاه. اینقدر که
    شعار و تبلیغ می کنند برای تخلیه چاه مکانیزه و فلان و بهمان. آقا یه تخلیه چاه که دیگه اینقدر شلوغ کردن نداره.

    1. سلام دوست عزیز
      البته من انتقاد شما را پذیرا هستم و نظرم هم این هست که این مساله را در نظر بگیرید که همه مشاغل برای دیده شدن، تبلیغات می کنند و مزایای شغل خودشان را در قالب جملات و عکس هایی به مشتریان عرضه می کنند. اینکه در مورد شغل تخلیه چاه، عبارت تخلیه چاه مکانیزه بارها تکرار می شود به این دلیل است که تکنولوژی وارد این شغل شده و آن را از روش سنتی خارج کرده و الان چاه های فاضلاب به صورت کاملا ماشینی و مکانیزه تخلیه می شوند و کثیف کاری و انتشار آلودگی ندارند.

    1. سلام دوست عزیز
      این روش برای تخلیه چاه، زیاد مرسوم نیست و بیشتر در گذشته که دانش تعمیر چاه های قدیمی وجود نداشته، از این روش برای تخلیه چاه استفاده می شده. در این روش در کنار چاه اصلی، یک چاه جدید حفر می شده و از طریق یک لوله این دو چاه به هم متصل می شدند و آب های اضافی چاه اصلی به چاه فرعی منتقل می شد. امروزه اگر چاه پر شده باشد، می توان چاه را تعمیر کرد و از ریزش آن جلوگیری کرد.

    1. سلام آقای کلامی
      گاهی اوقات غلظت فضولات داخل چاه به حدی است که پمپ ساکشن یا سایر پمپ هایی که برای تخلیه چاه استفاده می شود، کارایی زیادی ندارند و حتماً باید از پمپ لجن کش که به آن پمپ غلیظ کش هم می گویند، استفاده می شود.

  57. سلام
    معمولاً در تخلیه چاه برای کشیدن فاضلاب غلیظ از چه پمپی استفاده می کنید؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگر فاضلاب چاهی بسیار غلیظ باشد برای تخلیه کامل آن باید از پمپ لجن کش استفاده کرد. کاربرد و کارایی پمپ لجن کش در این مورد به حدی است که به آن پمپ غلیظ کش هم می گویند.

  58. سلام
    کاربرد ساکشن در تخلیه چاه چیه؟ حتماً در کنار پمپ باید از ساکشن هم استفاده شود؟

    1. سلام آقای سرابی
      تخلیه چاه باید با تانکرهای ساکشن انجام پذیرد تا علاوه بر آب، فضولات نیز بخوبی تخلیه شوند تا روزنه های چاه باز شوند و عملیات آبکشی چاه بهتر صورت پذیرد. تیم فنی بهمن تخلیه چاه را با تانکرهای 6هزار و 12هزار لیتری بصورت 100%تضمینی انجام می دهند.

    1. سلام دوست عزیز
      عموم مردم فکر می کنند که گازهای انباشته شده در چاه فاضلاب دلیل بوی بد آن است. ولی باید این را بدانید که همه گازها ایجاد بوی بد نمی کنند و عمده بوی بد به دلیل وجود گاز هیدروژن سولفوره و آمونیاک است. زمانی که این گازها از طریق سیفون و لوله توالت وارد فضای سرویس بهداشتی می شوند، بوی بدی ایجاد می کنند ولی خطری برای سلامتی افراد ندارند.

    1. سلام دوست عزیز
      گازهایی که در چاه فاضلاب وجود دارند، شاید در ابتدا به نظر خطرناک نباشند، ولی تجمع آنها در یک فضا و بودنشان در کنار هم، موجب می شود که برای سلامتی افراد خطرناک باشند. به همین دلیل هست که همواره توصیه می کنیم برای بازدید چاه فاضلاب حتی در حد باز کردن درب چاه، کنجکاوی نکنید چرا که آزاد شدن به یکباره گازهای انباشته شده، می تواند بسیار خطرناک باشد در حدی که موجب سرگیجه و سقوط به داخل چاه شود. به همین دلیل اولین اقدام شما باید تماس با شرکت های تخلیه چاه باشد. از جمله گازهایی که در داخل چاه فاضلاب وجود دارد می توان به موارد ذیل اشاره کرد: 1- هیدروژن سولفوره 2- آمونیاک، 3- متان 4- کربن دی اکسید 5- کربن مونوکسید

  59. سلام
    من شنیدم اگه از لوله های چدنی در لوله کشی فاضلاب استفاده بشه، احتمال ریزش و تخریب چاه زیاده. این مطلب درسته؟

    1. سلام آقای نوریان
      بله این مساله درست است و ایده آل اینه که برای لوله کشی فاضلاب، از لوله های چدنی استفاده نشود. چون لوله های چدنی بر اثر املاح موجود در فاضلاب، دچار پوسیدگی می شوند و مقاومت زیادی در برابر پوسیدگی ندارند. ضمن اینکه لوله های چدنی به سرعت دچار رسوب گرفتگی می شوند. هر دو این عوامل باعث می شود که لوله های چدنی در انتقال فاضلاب، دچار مشکل شوند. به همین دلیل هست که اگر از لوله های چدنی در لوله کشی فاضلاب استفاده شود، لوله فاضلاب دچار گرفتگی می شود و این گرفتگی مانع ریزش فضولات به چاه و موجب ریزش چاه می شود.

  60. سلام
    اگر یه چاه دچار ریزش شده باشه، چه شرکت هایی می تونند چاه ریزش کرده رو تعمیر کنند؟

    1. سلام آقای همتی
      اگر چاهی دچار ریزش شود، تعمیر آن در تخصص شرکت های تخلیه چاه و حفر چاه نو است. البته همه شرکت ها نمی توانند چاه را به درستی تعمیر کنند. واقعا باید در انتخاب شرکت تخلیه چاه نهایت دقت را داشته باشید. چون برای تعمیر چاه کهنه باید موارد ایمنی و بازسازی چاه کهنه را رعایت کرد.

    1. سلام آقای خلجی
      اگر خاک اطراف چاه، دچار نشست شده باشد، می تواند نشانه سست شدن میله چاه و به دنبال آن ریزش چاه باشد. یکی دیگر از نشانه های ریزش چاه، شنیده شدن صدای ریزش آب از کف ساختمان است. این نشانه ها را جدی بگیرید. چرا که می توانند منجر به ریزش چاه شوند.

    1. سلام دوست عزیز
      چند عامل اصلی موجب ریزش چاه می شود که باید تک تک این عوامل بررسی شود. از جمله این عوامل می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.
      1- قدیمی بودن چاه: اصلی ترین عاملی که عموم هم از آن اطلاع دارند، قدیمی بودن چاه فاضلاب است. اگر مدت زمان زیادی از حفر چاه ساختمان شما می گذرد و چاه نیاز به ترمیم و باسازی یا عملیاتی از قبیل لایروبی و کف تراشی دارد، از کنار این مسائل به سادگی عبور نکنید و حتماً آن را جدی بگیرید. چون اگر چاه نتواند فاضلاب و مایعات اضافی را جذب کند، حجم آب موجود در چاه رفته رفته زیادتر می شود و دیگر چاه قادر نخواهد بود که فشار وارده به دیواره های خود را تحمل کند و دچار ریزش می شود.
      2- شیب بندی نامناسب لوله های فاضلاب: ناگفته پیداست که لوله ورودی و خروجی فاضلاب باید شیب مناسبی داشته باشد تا به درستی بتواند فاضلاب را به سمت چاه هدایت کند. در غیر این صورت، فاضلاب در لوله جمع می شود و موجب نشست چاه می شود.
      3- استفاده از لوله نامناسب برای لوله کشی فاضلاب: به طور مثال لوله های چدنی، گزینه خوبی برای لوله کشی فاضلاب نیستند. چرا که این لوله ها از املاح موجود در فاضلاب به سرعت تاثیر می گیرند و دچار خوردگی می شوند. علاوه بر اینکه رسوبات ته نشین شده در لوله های چدنی، می تواند منجر به گرفتگی این لوله ها شود.
      چنانچه تمایل دارید چاه فاضلاب ساختمان خود را مورد بررسی قرار دهید و از سلامت آن مطمئن شوید، حتماً با یک شرکت معتبر در زمینه تخلیه چاه تماس بگیرید.

    1. سلام آقای عبدی
      اگر چاه فاضلاب ساختمان شما، ریزش کرده است، قبل از هرکاری باید بررسی کنید که دلیل ریزش چاه چه بوده است؟ اگر چاه فاضلاب پر شده و نمی تواند مایعات را جذب کند و چاه به دلیل افزایش رطوبت در دیواره ها، دچار ریزش شده، هر چه سریعتر نسبت به تخلیه چاه اقدام کنید. سپس اقدامات لازم مربوط به لایروبی و کف تراشی را انجام دهید. لایروبی و کف تراشی به این دلیل انجام می شود که چاه باید با این اقدامات احیا شود. یکی دیگر از اقدامات موثر برای جلوگیری از ریزش چاه و استحکام بخشی به میله چاه، کول گذاری است که اگر چاه فاقد کول هست، باید کول گذاری انجام شود و اگر کول ها نیاز به تعمیر دارند، کار مرمت را انجام دهید. ولی همیشه قبل از هزینه کردن، در نظر داشته باشید، زمانی که میله چاه دچار ریزش شده باشد، چاه قابل تعمیر نیست. در این مواقع بهترین کار، حفر چاه نو است.

  61. خطر ریزش چاه فقط برای چاه های قدیمی وجود داره؟ یا ممکنه چاهی که فقط 3 الی 4 سال از عمر آن می گذرد، دچار ریزش شود؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگر مقاله تخلیه چاه را مطالعه کرده باشید، متوجه می شوید که برای حفر چاه، اصول و قواعدی وجود دارد که اگر مقنی آنها را رعایت نکند و شیب بندی لوله های ورودی و خروجی لوله فاضلاب، انتخاب جنس مناسب لوله فاضلاب، کول گذاری و موارد دیگر را به طور اصولی و دقیق پیاده نکند، ممکن است چاه تازه تاسیس شده نیز پس از مدت کوتاهی دچار ریزش شود.

      1. از کجا بدونیم که چاه در حال ریزش است؟ نمی تونیم که هر سال زنگ بزنیم از شرکت های تخلیه چاه بیان و چاه رو بررسی
        کنند؟

        1. سلام دوست عزیز
          البته ایده آل این هست که چاه هر چند وقت یکبار توسط افراد باتجربه مورد بازبینی قرار بگیره تا از سلامت و کارایی چاه مطمئن شوید. در کنار این موضوع علائمی برای چاه در حال ریزش و تخریب وجود دارد که با شناخت آنها متوجه ریزش چاه می شوید. نشست خاک اطراف چاه یکی از علائم بارز ریزش چاه است. اگر گوشتان را به کف ساختمان نزدیک کنید و یا در حین دراز کشیدن روی زمین متوجه صدای چکه آب از ارتفاع شوید. این صدا را نادیده نگیرید و حتماً بیشتر بررسی کنید. رطوبت و ترک در دیوارهای نزدیک چاه، یکی دیگر از علائم خطرناک هست که می تواند نشانه تخریب و ریزش چاه باشد.

    1. سلام
      بله ما برای کلیه محدوده های تهران و حومه خدمات تخلیه چاه ارائه می دهیم و سرویسکاران زیر 20 دقیقه در محل حاضر می شوند.

  62. سلام و خسته نباشید
    برای تخلیه چاه چه خدماتی ارائه می دین؟ مزیت شرکت شما نسبت به بقیه شرکت های تخلیه چاه چیه؟

    1. سلام اقای غلامحسینی
      ما ادعا نمی کنیم که اولین هستیم. ولی مدعی هستیم که بهترین شرکت تخلیه چاه در تهران هستیم. چون ما با سرویسکارانی همکاری می کنیم که همگی با تجربه و در کار خود خبره هستند. از جمله خدماتی هم که قابل ارائه است می توان به موارد ذیل اشاره کرد: 1- حفر چاه نو، 2- لایروبی و کف تراشی. 3- ترمیم چاه کهنه. 4- طوقه چینی و کول گذاری. 5- تخلیه چاه. 6- چاه بازکنی. 7- تخلیه چاه دستشویی

    1. سلام آقای نفر
      همانطور که احتمالاً می دانید از پمپ کف کش برای انتقال آب استفاده می شود و وجود گل و لای و مواد جامد در سیال موجب کاهش عمر مفید پمپ کف کش می شود. به این صورت که قطعاتی نظیر پروانه‌، سیل‌ مکانیکی و بلبرینگ را از بین می برند. علاوه بر مواد جامد، کار کردن پمپ کف کش در حالت خشک، از بین رفتن سیل‌های مکانیکی را به دنبال خواهد داشت که منجر به این می شود که آب به داخل سیم پیچ نفوذ کند. زمانی که کابل را به پمپ وصل می کنند باید کابل را به دقت آب بندی کنید تا از خطر برق گرفتگی و سوختن پمپ در امان باشید. نکته ای هم که معمولاً به آن کمتر دقت می شود این است که تغییر سایز لوله ای که به پمپ وصل می شود، باعث تحمیل بار اضافی به پمپ و سوختن آن شود.

    1. سلام آقای محمدی
      زمانی که چاه فاضلاب ساختمان شما با مشکل مواجه می شود و شما با یکی از شرکت های تخلیه چاه تماس می گیرید. سرویسکاران شرکت وظیفه دارند که کلیه مسائل مربوط به چاه فاضلاب را بررسی کنند. یعنی اینطور نباشد که پمپ را به همراه شلنگ به داخل چاه بفرستند، فاضلاب را تخلیه و اجرت خود را دریافت کنند. بلکه باید دیواره ها و کف چاه به طور کامل بررسی شود که نیاز به لایروبی یا کف تراشی دارند یا خیر. اگر چاه به مدت طولانی تخلیه نشده باشد، مسلم است که فاضلاب و رسوبات به دیواره چاه می چسبند و هم مانع جذب آب توسط روزنه های چاه و هم سنگینی دیواره های چاه می شود. این مساله می تواند خطر آفرین باشد. این موضوع را نمی توان به عهده کارفرما یا مشتری گذاشت و تشخیص آن به عهده سرویسکار است.

    1. سلام دوست عزیز
      شاید به نظر برسد که می توان درب چاه را به صورت مربع یا مستطیل هم ساخت. ولی در نظر بگیرید زمانی که سرویسکار درب چاه را بر می دارد قصد دارد آن را به کناری بگذارد و وارد چاه شود. مشخص است فرم و استایل کلی بدن به حالت گرد است و فرد راحت تر می تواند وارد چاه شود. از طرفی زمانی که دریچه منهول گرد باشد، به راحتی می توان آن را به کناری گذاشت و زمان زیادی از فرد نمی گیرد. وقتی درب چاه به حالت مربعی باشد امکان آسیب رسیدن به بدن توسط گوشه های درب زیاد است. حتی برای گذاشتن درب چاه سرجای خودش نیاز به تنظیمات و وقت زیادی نیست، در حالی که درب مربعی را باید دقت کرد که گوشه ها سر جای خود قرار بگیرند و حتی ممکن است داخل چاه نیز بیوفتند.

    1. سلام دوست عزیز
      اگر قصد حفر چاه دارید باید از شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران مجوز اخذ کنید.

    1. سلام دوست عزیز
      منظور از ارتفاع در پمپ کفکش، ارتفاعی است که قرار است پمپ کفکش انتقال دهد. البته میزان ارتفاع آبی که کفکش پمپاژ می‌کند به تعداد پروانه های پمپ بستگی دارد. طوری که هرچه تعداد پروانه ها بیشتر باشد، ارتفاع آب هم بیشتر است. بیشترین حد ارتفاع آب یا هر سیال دیگری، 180 متر است .
      منظور از دبی هم مقدار سیالی هست که پمپ می تواند جابجا کند. یعنی هر چه قطر لوله بیشتر باشد، حجم سیال جابجا شده هم بیشتر خواهد بود.

  63. سلام و خدا قوت
    خیلی تشکر می کنم از همکاران شما که برای تخلیه چاه اومده بودند. هم مودب بودند و هم کاربلد که خیلی سریع هم کارهارو پیش بردند.

    1. سلام دوست عزیز
      ممنون از لطف شما. هر آنچه که سرویسکاران شعبه تخلیه چاه انجام داده اند، انجام وظیفه بوده و خوشحال هستیم که رضایت خاطر شما عزیزان را توانسته ایم فراهم کنیم.

  64. لوله کشی فاضلاب ساختمان ما به اگوشهری هنوز متصل نیست. یعنی فاضلاب حمام داخل چاه جذبی می ریزه. چند مدتی هست که وقتی
    کسی میره حمام، بوی فاضلاب تو خونه و حیاط می پیچه. دلیلش چی می تونه باشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگر دقت کنید ممکن هست که تخلیه آب به کندی هم انجام می پذیرد. این می تواند به دو دلیل باشد، لوله حمام گرفته شده و با ورود پساب به داخل لوله، آب در لوله می ماند و بوی فاضلاب در فضا می پیچد. یا اینکه چاه فاضلاب پر شده و با ورود فاضلاب جدید، گازهای موجود در چاه فاضلاب، روی مایع فاضلاب قرار می گیرند و از لوله حمام یا توالت فرنگی به بیرون راه پیدا می کنند. توصیه می کنیم که با یک شرکت تخلیه چاه در تهران تماس بگیرید تا وضعیت چاه فاضلاب بررسی شود. اگر چاه پر شده و نیاز به لایروبی نیز دارد، این کار سریع تر انجام پذیرد تا مشکلات بعدی به وجود نیاید.

    1. سلام دوست عزیز
      زمانی که بخواهند چند خط فاضلاب را به یک مسیر وصل کنند، از منهول استفاده می کنند. در یک سیستم فاضلاب، از چندین منهول در فواصل مساوی و منظم استفاده می کنند.

  65. سلام و وقت بخیر
    شما تخلیه چاه سپتیک هم انجام می دین؟ هزینه اون با تخلیه چاه معمولی فرق می کنه؟

    1. سلام آقای کوشکی
      بله تخلیه چاه سپتیک یکی از خدمات ما در شعبه تخلیه است که می توانید درخواست اکیپ و ماشین تخلیه چاه بکنید. در مورد قیمت هم می تونید به تعرفه و قیمت تخلیه چاهقیمت لوله بازکنی مراجعه کنید.

  66. من فکر می کنم که چاه فاضلاب ساختمان ما نیاز به تخلیه داره، ولی از چند نفر پرسیدم، گفتند ممکنه با یکبار تخلیه مجبور بشم هر سال
    نسبت به تخلیه چاه اقدام کنم. نظر شما چیه؟ چطوری می تونم تخلیه چاه رو به تاخیر بندازم؟

    1. سلام آقای سمسامی
      من فکر می کنم این مساله رو کسانی اظهار می کنند که قبلاً از شرکت های تخلیه چاهی خدمات گرفته اند که آن شرکت ها تخلیه چاه را به صورت کامل انجام نداده اند و همه فاضلاب از چاه خارج نشده است. یا اینکه چاه برای احیا به لایروبی و کف تراشی داشته است و سرویسکاران پس از تخلیه فاضلاب، به این مساله دقت نکرده اند و چاه را بدون احیا، به حال خود رها کرده اند. در هر دو این حالات، چاه پس از مدتی مجدد پر می شود و نیاز به تخلیه پیدا می کند. این مساله هیچ ربطی به تخلیه چاه ندارد بلکه تخلیه ناقص چاه، چنین پیامدهایی را به دنبال دارد. پس توصیه می کنم اگر چاه ساختمان شما نیاز به تخلیه دارد، تعلل نکنید چون ممکن است با یک سهل انگاری، زمین و دیوار اطراف چاه دچار ریزش شود و تبعات بسیاری به دنبال داشته باشد. به همین دلیل است که همواره تاکید می کنیم برای دریافت خدمات تخلیه چاه با شرکت های معتبر و خوش نام در تماس باشید.

    1. معمولاً برای حفاری چاه از دو نوع مته استفاده می شود. مته چرخشی و مته ضربه ای.
      برای درک عملکرد مته چرخشی، یک دریل خانگی را تصور کنید که چطور دیوار را سوراخ می کند. مته چرخشی هم با همان مکانیزم زمین را می کند و چاه حفر می شود.
      مته ضربه ای: همانطور که از اسم این مته مشخص است، اساس کار با ضربه است. با این دستگاه، ضربه را از ارتفاع بالاتری به زمین وارد می کنند تا شدت ضربه بیشتر باشد. با تکرار این ضربات، زمین عمق پیدا می کند و چاه حفر می شود.

    1. سلام آقای حسینی
      من فکر می کنم این موضوع را با مساله حفر چاه آب اشتباه گرفته اید. برای تخلیه چاه هیچ فصل خاصی مد نظر نیست و اتفاقاً شدیداً توصیه می شود هر زمان که از روی علائم تشخیص دادید که چاه فاضلاب پر شده است و نیاز به تخلیه دارد، سریعاً با یکی از شرکت های معتبر تخلیه چاه تماس بگیرید. در غیر این صورت خدای نکرده عواقب سنگینی خواهد داشت.

    1. سلام آقا کمیل
      ممنون از شما. امیدوارم که اگر کسی نیازی به شماره شرکت تخلیه چاه داشت، مارو معرفی کنید و از خدمات ما در زمینه تخلیه چاه، لایروبی و کف تراشی رضایت داشته باشند.

  67. ابوالقاسم حسنی

    سلام و خسته نباشید
    من یادمه قبلاً که همسایه ای میخواست چاه فاضلاب ساختمان را تخلیه کند، بوی بدی تو محل و کوچه می پیچید. بابت همین من نگران بودم که این مساله برای ساختمان ما هم پیش بیاد. البته که وقتی با شماره تخلیه چاه تماس گرفتم و این مساله رو مطرح کردم، قول دادند که از پمپ هایی استفاده می کنند که اذیتی برای همسایگان نداشته باشد. خواستم تشکر کنم از اینکه واقعا همونطوری بود که می گفتین و من راضی هستم

    1. سلام دوست عزیز
      خوشحالم که از خدمات ما راضی هستید. الان با وجود پمپ های لجن کش و کفکش، مساله تخلیه چاه به سختی و پردردسری قدیم نیست و بدون کثیف کاری و بدون انتشار بو، می توان به راحتی چاه فاضلاب را تخلیه کرد. دردسرهای این کار باعث شده بود که افراد کمتر نسبت به تخلیه چاه فاضلاب پر شده اقدام کنند و با مشکلات بیشتری روبرو می شدند. ولی امیدواریم با فرهنگسازی درست در این زمینه، مردم به اهمیت بررسی وضعیت چاه فاضلاب، پی ببرند تا از نشست ساختمان و بالازدن آب فاضلاب، در امان باشند.

    1. سلام دوست عزیز
      ممنون از لطف شما. ما تلاش می کنیم در زمینه تخلیه چاه، لایروبی و کف تراشی در تهران بهترین خدمات را با رعایت اصول بهداشتی داشته باشیم.

    1. سلام دوست عزیز
      آب فاضلاب آبی است که پس از استفاده از آب شیرین توسط انسان برای مصارف خانگی، تجاری و صنعتی پدید می آید. این سند فقط به فاضلاب تولید شده به دلیل استفاده خانگی محدود می شود.

      به طور کلی، این آب شیرین است که برای انواع مصارف خانگی مانند شستشو، حمام کردن و شستشوی توالت استفاده می شود. شستن شامل شستن ظروف مورد استفاده در پخت و پز، شستن سبزیجات و سایر مواد غذایی، حمام کردن، شستن دست ها، شستن لباس می باشد.

      آبی که پس از این استفاده ها بیرون می آید شامل مواد گیاهی، روغن های مورد استفاده در پخت و پز، روغن موجود در مو، مواد شوینده، کثیفی کف های شسته شده، صابون مورد استفاده در حمام همراه با روغن های شسته شده از بدن انسان است. به این آب «آب خاکستری» یا سولاژ می گویند.

      آبی که برای شستشوی توالت ها برای تخلیه مدفوع انسان استفاده می شود، «آب سیاه» یا فاضلاب نامیده می شود.

      تصفیه آب خاکستری در مقایسه با آب سیاه، یعنی فاضلاب، راحت تر است. با این حال، رویه ای که عمدتاً در هند دنبال می شود، ترکیب این دو زباله برای تخلیه در یک فاضلاب عمومی یا یک تصفیه خانه فاضلاب در یک محله مسکونی/ساختمانی است که به فاضلاب عمومی دسترسی ندارد.

    1. سلام دوست عزیز
      طبق استانداردهای تعیین شده توسط CPHEEO (سازمان محیطی و مهندسی بهداشت عمومی مرکزی)، مصرف آب شیرین در روز برای هر نفر باید بین 135 تا 150 لیتر در روز باشد. رسماً به عنوان “لیتر سرانه روزانه” (lpcd) بیان می شود. به‌طورکلی سازمان‌های آبرسانی و فاضلاب عمومی در سراسر کشور از رقم قبلی برای تعیین میزان مصرف احتمالی آب استفاده می‌کنند.

      تولید فاضلاب در مجتمع مسکونی:

      هنگامی که آب توسط افرادی که در یک مجتمع مسکونی زندگی می کنند بدون دسترسی به سیستم فاضلاب/زهکشی زیرزمینی مصرف می شود، مقدار مصرف شده 135 لیتر در لیتر تخمین زده می شود. مقدار کل (تعداد ساکنین X 135 لیتر) وارد یک تصفیه خانه فاضلاب (STP) در محل می شود و این حجم کل باید توسط STP تصفیه شود.

      در اکثریت قریب به اتفاق موارد، ضایعات واقعی تولید شده بیش از این رقم است که به راحتی منجر به بارگذاری بیش از حد STP می شود. این امر به طور معمول اتفاق می افتد زیرا تقریباً همه مجتمع های مسکونی از کنتورهای آب یا دستگاه های اندازه گیری حجم و جریان آب مشابه برای پیگیری مصرف آب در یک مجتمع مسکونی / جامعه دردار نصب نمی کنند.

      در نتیجه، هنگامی که دستگاهی نصب می شود و خوانش ها نظارت می شود، مصرف دو برابر و گاهی سه برابر رقم پیشنهادی lpcd 135 است.

      تولید فاضلاب در مجتمع تجاری:

      تصرف انسان در این نوع ساختمان فقط در «ساعات وظیفه» است، یعنی تقریباً 8 تا 10 ساعت در هر شیفت اگر بیش از یک شیفت باشد. در این حالت مصرف آب به ازای هر نفر 50 لیتر در هر شیفت در نظر گرفته می شود.

    1. سلام دوست عزیز
      هر دو سیستم از نیروی جاذبه برای جداسازی زباله های مایع از زباله های جامد استفاده می کنند، با این حال یک مخزن سپتیک پساب را تصفیه نمی کند و نمی تواند به جریان آب تخلیه کند در حالی که یک تصفیه خانه فاضلاب پساب تقریباً تمیز تولید می کند.

      یک تصفیه خانه فاضلاب یک مرحله اضافی مهم در فرآیند اضافه می کند. پس از جداسازی مواد جامد، فاضلاب از طریق پمپ هوا در معرض اکسیژن به سیستم قرار می گیرد که رشد باکتری های هوازی را تشویق می کند. سپس باکتری کار می کند تا فاضلاب باقیمانده را به یک پساب تمیزتر در مخزن تجزیه کند. این مرحله تصفیه اضافی باعث می شود تخلیه پساب به طور قابل توجهی تمیزتر و کمتر برای محیط زیست مضر باشد و یک تصفیه خانه فاضلاب را قادر می سازد تا مستقیماً به یک جریان آب تخلیه شود (با رعایت قوانین الزام آور عمومی).

    1. سلام دوست عزیز
      مخازن سپتیک برای املاکی که نمی توانند به سیستم فاضلاب عمومی وصل شوند و همچنین نمی توانند توسط یک تصفیه خانه فاضلاب که به یک جریان آب مناسب تخلیه می شود سرویس دهی شوند، مورد نیاز است.

  68. در ییلاقی که ما هستیم اکثر همسایه ها چاه آب دارند،
    چطور میشه تشخیص داد که توی حیاط ویلای ما هم میشه چاه آب
    حفر کرد؟

    1. سلام دوست عزیز
      ببینید پوشش گیاهی حیاط ساختمانتان دقت کنید اگر پوشش گیاهی داشته باشد یعنی امکان وجود آبهای زیرزمینی در آن منطقه وجود دارد از طرفی چون همسایگان با حفر چاه، به آب رسیده اند، پس احتمال زیادی وجود دارد که آن منطقه بر روی مسیر آی زیرزمینی واقع شده باشد.

  69. خیلی ها میگن چاه گرفت سریع تخلیه نکنید
    چون ممکنه عادت کنه و هر سال مجبور به تخلیه بشید
    این باور درسته؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر این مطلب به هیچ عنوان درست نیست. اگر چاه فاضلابی که پر شده است به موقع تخلیه نشود می تواند موجب نشست ساختمان و آسیب های جدی مالی و جانی شود. افرادی که این ادعا را می کنند برای نتخلیه چاه با شرکت های غیرمعتبر همکاری کرده اند و سرویسکار به کارفرما اعلام نکرده است که چاه نیاز به لایروبی دارد تا احیا شود. به همین دلیل پس از گذشت مدتی مجدد چاه فاضلاب پر شده است. برای جلوگیری از چنین پیشامدهایی بهتر است پس از تخلیه چاه، در صورت نیاز نسبت به لایروبی و کف تراشی اقدام شود.

  70. برای تشخیص ترکیدگی لوله و تعمیرات فاکتور رسمی هم ارائه می دهید
    بنده مستاجرم و باید به صاحبخانه تحویل بدم

    1. سلام دوست عزیز
      بله در صورتی که با ما تماس بگیرید برای کلیه خدماتی که انجام می پذیرد در صورت درخواست کارفرما فاکتور رسمی ارائه می شود

    1. سلام دوست عزیز
      سولفید هیدروژن (H2S) زمانی تولید می شود که رادیکال سولفات (SO4) به H2S و H2O (آب) کاهش یابد. این واکنش تنها زمانی می تواند انجام شود که در محیط میکروبی اکسیژن یا اکسیدان دیگری وجود نداشته باشد. مطالعات نشان داده است که H2S به مدت دو یا سه روز در فاضلاب شیرین تولید نمی شود و تا آن زمان معمولاً به تصفیه خانه فاضلاب یا از طریق آن می رود.

      با این حال، محیط هایی وجود دارد که سولفید هیدروژن در فاضلاب تولید می شود:

      لایه لجنی که لوله فاضلاب زیر خط آب را می پوشاند. اگر چه این لایه می تواند تنها 0.040 اینچ ضخامت داشته باشد، سه چهارم لایه نزدیک به لوله فاضلاب آنقدر از نظر اکسیژن ضعیف است که معمولا H2S تشکیل می شود.
      اگر لجنی در کف لوله رسوب کرده باشد، H2S نیز در آن لجن تشکیل می شود.
      اگر در جریان فاضلاب مشکلی وجود داشته باشد (اگر دوشاخه یا تا حدی مسدود باشد) به طوری که فاضلاب نتواند به حرکت خود ادامه دهد، میزان اکسیژن به حدی کاهش می یابد که می توان H2S را در خود فاضلاب تولید کرد.
      نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که تمام سیستم های فاضلاب در یک زمان یا زمان دیگری گاز فاضلاب تولید می کنند.

        1. سلام دوست عزیز
          اگر سولفید هیدروژن در یک منطقه بسیار موضعی (مثلاً در تصفیه خانه یا ایستگاه بالابر) مشکل ساز شود، می توان اکسید کننده هایی را به فاضلاب اضافه کرد تا پتانسیل اکسیداسیون-کاهش را افزایش دهد. این اکسید کننده ها می توانند اکسیژن، پراکسید هیدروژن، کلر، پرمنگنات ها و غیره باشند.

          اگر مشکل در قسمتی از سیستم جمع‌آوری فاضلاب باشد، عملاً تنها کاری که می‌توان انجام داد، شستشوی فاضلاب به منظور افزایش دبی و رفع هرگونه رسوب یا انسداد است. با این حال، این کار فقط برای کاهش مشکلات حاد قابل انجام است و به طور مداوم عملی نیست.

    1. سلام دوست عزیز
      علائم هشدار دهنده که ممکن است در سیستم سپتیک شما مشکلی وجود داشته باشد شامل موارد زیر است:

      زمین اطراف سپتیک تانک یا زمین زهکشی شما خیس یا اسفنجی برای راه رفتن است

      مناطق سبز سرسبز متمرکز در مناطقی از سیستم پراکندگی شما وجود دارد

      بوی فاضلاب مشهود است

      مایعات خاکستری یا سیاه در حیاط شما ظاهر می شوند یا از طریق وسایل خانه شما پشتیبان می شوند

      در نزدیکی، نواحی یا خندق‌ها نشانه‌هایی از پساب را نشان می‌دهند

      توالت‌ها، دوش‌ها و سینک‌ها پشت می‌شوند، غرغر می‌کنند یا تخلیه آن بیشتر از حد معمول طول می‌کشد.

      پشتیبان گیری از فاضلاب به خانه شما

      نیاز به پمپاژ مکرر سپتیک تانک خود

      تغییر در رشد گیاهان و جلبک ها (رشد بیش از حد) در استخرها و دریاچه های مجاور

      آلودگی در آزمایش‌های آب چاه (افزایش سطح نیترات‌ها و باکتری‌های کلیفرم)

    1. سلام دوست عزیز
      ممکن است سپتیک تانک شما باشد یا چیز دیگری باشد. به سمت باد خانه بروید تا اگر بو از ساختمان شما می آید پیدا کنید. اگر بو در ساختمان شما وجود دارد، نشت احتمالی گاز را بررسی کنید. اگر نشت گاز نباشد، سیستم سپتیک تانک شما به احتمال زیاد منبع آن است. برای تخلیه سیستم سپتیک تانک می توانید با ما تماس بگیرید.

    1. سلام دوست عزیز
      یکی از سوالات متداول تخلیه چاه که مدام از ما سوال می شود این است که از چه روش هایی برای تخلیه چاه فاضلاب استفاده می شود؟ در گذشته از پمپ های تخلیه چاه برای تخلیه چاه استفاده می شد ولی مشکلی که وجود داشت این بود که شیلنگ این نوع پمپ ها باید تا انتهای چاه فاضلاب می رفت زمانی که تخلیه چاه تمام می شد شیلنگ را بیرون می آوردند مقدار زیادی فاضلاب درون آن وجود داشت. امروزه در روند تخلیه چاه با پمپ ساکشن مشکل تخلیه چاه ناقص به راحتی حل شده است. این دستگاه به دلیل آن که دارای پمپ مکنده می باشد تخلیه چاه را به سرعت و به راحتی انجام می دهد. به همین دلیل است که مشتریان از آن بسیار رضایت دارند.

    1. سلام دوست عزیز
      برای رفع نم و رطوبت معمولا از دستگاه های گرمایشی استفاده می شود. البته باید محل و عمق رطوبت سقف یا دیوار خانه هم مشخص شود. چون گاهی نیاز هست در اون قسمت تخریب انجام بشه و مصالح رو تعویض کنند.

    1. سلام دوست عزیز
      خطرات و اثرات اصلی مرتبط با قرار گرفتن در معرض عبارتند از: مسمومیت با سولفید هیدروژن. قرار گرفتن در معرض سطوح کم سولفید هیدروژن باعث تحریک چشم ها و مجاری تنفسی می شود. علائم دیگر عبارتند از: عصبی بودن، سرگیجه، حالت تهوع، سردرد و خواب آلودگی.

    1. سلام دوست عزیز
      یک سپتیک تانک ممکن است هر 2 تا 5 سال یکبار پمپاژ شود. با این حال، این می تواند بسته به میزان زباله های جامد در مخزن شما و تعداد افراد خانه شما متفاوت باشد.

      به عنوان مثال، یک خانواده دو نفره ممکن است هر 8 سال یک بار نیاز به تخلیه لجن داشته باشد.

      جدای از این، بازرسی سالانه باید برای بررسی هرگونه آسیب انجام شود.

      اگر مطمئن نیستید که سپتیک تانک شما نیاز به پمپاژ دارد یا خیر، می توانید آن را توسط یک پمپ کننده معتبر در نزدیکی خود بازرسی کنید و سپس در مورد اینکه چه زمانی (یا هر چند وقت یکبار) باید دوباره مخزن خود را پمپاژ کنید، راهنمایی دریافت کنید. حتی می توانید این داده ها را روی کاغذ ثبت کنید تا مطمئن شوید که فراموش نمی کنید.

    1. سلام دوست عزیز
      شایع ترین دلیل عملکرد نادرست سیستم سپتیک عدم تعمیر و نگهداری است. به عنوان مثال، اگر سپتیک تانک شما برای سال ها پمپاژ نشده باشد، احتمالاً پر از لجن است که می تواند لوله ها را مسدود کند.
      اگر از سیستم سپتیک تانک به درستی مواظبت شود و به موقع تخلیه و لایروبی شود، هرگز با بوی بد فاضلاب و بالا زدن آب مواجه نمی شوید.

  71. سلام آقای کرمی. وقت بخیر. خیلی ممنون از خدمات فنی بهمن بابت این اطلاع رسانی در حوزه تخلیه چاه فاضلاب. یه سوال دارم و اینکه
    چطور می تونم از خرابی سیستم سپتیک جلوگیری کنم؟

    1. سلام آقای تقی زاده
      ممنون از شما. هرآنچه که گفته شده و انجام شده، انجام وظیفه بوده تا مردم و همشهریان عزیز تهرانی در خصوص چاه فاضلاب و موارد نگهداری اون کمتر دچار مشکل شوند. در خصوص سوال شما هم این رو باید بگم که یک سیستم سپتیک به درستی طراحی شده و به درستی نصب شده است. پس از نصب، تعمیر و نگهداری منظم برای اطمینان از دوام طولانی مدت سیستم سپتیک شما کلیدی است.
      به عنوان یک قاعده کلی، اقلامی که به راحتی تجزیه نمی شوند (از جمله مواد غذایی، پنبه، پلاستیک و غیره) نباید راه خود را پیدا کنند زیرا می توانند باعث گرفتگی شوند و بوی بد فاضلاب را در اطراف خانه خود حس کنید.

    1. سلام دوست عزیز
      اگرچه گاز فاضلاب ناشی از تجزیه فضولات انسانی است و بنابراین یک فرآیند طبیعی است، وجود گاز فاضلاب به این معنی است که مشکلی در سیستم لوله کشی شما وجود دارد. در ادامه چندین علت رایج گاز فاضلاب آورده شده است.
      لوله‌ها یا دریچه‌های نادرست قرار داده شده و همچنین لوله‌هایی که قدیمی یا ترک خورده هستند، می‌توانند منجر به نشتی در لوله‌کشی شوند که در آن گاز فاضلاب به بیرون نشت می‌کند. انسداد همچنین می تواند منجر به نشت شود. مظنونین رایج شامل شاخه های درخت و اقلامی هستند که نباید در زهکشی ریخته می شدند.
      توالت های بدون آببندی – برای جلوگیری از نشت گاز سپتیک، توالت ها باید محکم به خطوط فاضلاب بسته شوند. حتی اگر توالت شما به درستی نصب شده باشد، آسترهای لاستیکی و حلقه های مومی ممکن است به مرور زمان از بین بروند. نشت گاز فاضلاب از این طریق طبیعی و معمول است.
      لوله کشی استفاده نشده یا شترگلوی خشک – اگر از سیستم فاضلاب به طور مرتب استفاده نمی شود، لوله کشی می تواند خشک شود و فضایی برای ایجاد گاز فاضلاب ایجاد کند. از آنجایی که آب معمولاً مانعی بین گاز و دنیای بیرون ایجاد می‌کند، یک لوله خشک شده یا کاسه توالت می‌تواند اجازه نفوذ گاز به داخل را بدهد. علاوه بر این، یک سیستم فاضلاب استفاده نشده نیز می‌تواند باعث یخ زدن میدان آبشویی شما شود (بدون جریان مداوم خانه). -درجه حرارت آب، مزرعه یخ خواهد زد). یخ باعث می شود سیستم به طور کامل پشتیبان گیری کند.

    1. سلام دوست عزیز
      اول مطمئن بشین که واقعاً چیزی که حس می کنید گاز فاضلاب است. ما در ادامه علائم مسمومیت با گاز فاضلاب را ذکر می کنیم، اگر با این علائم روبرو شدید سریعاً به شماره تخلیه چاه زنگ بزنید و درخواست سرویسکار بکنید.
      علائم قرار گرفتن در معرض گاز فاضلاب
      آیا گاز فاضلاب می تواند شما را بیمار کند؟ آیا گاز فاضلاب سمی است؟ آیا گاز فاضلاب خطرناک است؟ آیا تنفس گاز فاضلاب می تواند مضر باشد؟ پاسخ به هر چهار سوال “بله” است که برای مدت طولانی استنشاق شود. اثرات بهداشتی زیر علائم رایج مسمومیت با گاز فاضلاب هستند:

      خستگی
      درد یا سوزش چشم، گلو و دهان
      سرگیجه یا سبکی سر
      حالت تهوع یا استفراغ
      سردرد
      سرفه و تنگی نفس
      مشکلات حافظه و تمرکز
      از دست دادن بویایی

    1. سلام دوست عزیز
      شرکت خدمات فنی بهمن دارنده تانکر های 10 و 12 هزار لیتری است که کلیه خدمات تخلیه چاه را به صورت بدون واسطه انجام می دهد.

    1. سلام دوست عزیز
      بهتر است با شماره تخلیه چاه تماس بگیرید و درخواست اعزام تکنسین و تجهیزات تخلیه چاه را داشته باشید تا در مورد زمان و اقدامات مورد نیاز بررسی های لازم به عمل آید.

    1. سلام دوست عزیز
      همانطور که قبلاً هم توضیح داده شد نمی توان بدون بررسی وضعیت چاه فاضلاب و اقدامات مورد نیاز برای احیا و تخلیه آن،نسبت به زمان مورد نیاز برای تخلیه چاه اظهارنظر کرد.

    1. سلام دوست عزیز
      یکی از دلایل عدم تخلیه توالت فرنگی می تواند مربوط به پرشدن چاه فاضلاب باشد که در صورت مشاهده این مساله پس از مطمئن شدن از اینکه عدم تخلیه بدلیل گرفتگی لوله توالت نیست، باید با یکی از شرکت های معتبر تخلیه چاه تهران تماس گرفته شود.

    1. سلام دوست عزیز
      یکی از توصیه های همیشگی ما این است که چاه فاضلاب به صورت دوره ای و مرتب مورد بازبینی قرار گیرد تا در صورت وجود موارد مشکوک به موقع و قبل از اینکه منجر به آسیب های جدی و نشست زمین شود، اقدام شود.

    1. سلام دوست عزیز
      بله شماره های تخلیه چاه تهران به صورت شبانه روزی است. چرا که حوادثی نظیر گرفتگی لوله ها و پر شدن چاه فاضلاب مشخص نمی کند و ممکن است در هر ساعت از شبانه روز اتفاق بیوفتد و بسیار ضروری است که در همان لحظات اول اقدام شود.

    1. سلام دوست عزیز
      ما در کلیه محدوده های تهران اکیپ های مجهز به تجهیزات تخلیه چاه داریم تا در صورت تماس همشهریان عزیز، از نزدیک ترین آدرس، اعزام شوند تا به موقع در محل حاضر باشند.

    1. سلام دوست عزیز
      بدون بررسی وضعیت چاه و میزان پر بودن چاه و خدماتی که مورد نیاز است، نمی توان به این سوال جواب داد

    1. سلام دوست عزیز
      پر شدن چاه فاضلاب به چند عامل اصلی بستگی دارد که به اختصار شرح می دهیم:
      1- مدت زمان حفر چاه و استفاده از آن
      2- اندازه انباره و میله چاه فاضلاب
      3- تناسب حجم انباره چاه و تعداد نفراتی که در ساختمان ساکن هستند.
      4- وضعیت چاه از نظر نیاز به لایروبی و کف تراشی
      5- جنس خاکی که چاه در آن حفر شده است.
      6- وضعیت و مراقبت هایی که در خصوص ورود مواد جامد و اضافی به داخل چاه انجام می شود.
      7- مشترک بودن لوله ونت و ناودان و ورود آب باران و آب های جاری داخل چاه

    1. سلام دوست عزیز
      تانکر تخلیه چاه ۱۰ هزار لیتری
      پمپ مکنده و پمپ ساکشن تخلیه چاه
      پمپ لجن کش تخلیه چاه
      انواع ابرازهای مخصوص تخلیه چاه

  72. آب های جاری مثل آب باران و آب حیاط وارد چاه فاضلاب ساختمان ما می شود. این موضوع می تواند دلیل پر شدن زود به زود چاه
    فاضلاب باشد؟

    1. سلام دوست عزیز
      ممکن است لوله های لوله کشی به داخل چاه فاضلاب ساختمان شما تخلیه شود که حاوی فاضلاب نباشد. یک مخزن سپتیک از آلودگی فاضلاب به خاک جلوگیری می کند – آب تمیز را می توان به جای دیگری پمپ کرد. به عنوان مثال، اگر خانه شما دارای پمپی است که به داخل سپتیک تانک تخلیه می شود، می تواند باعث شود که مخزن خیلی سریع پر شود. می‌توانید با یک لوله‌کش تماس بگیرید تا لوله‌ها را از سیستم سپتیک جدا کرده و مسیر آنها را تغییر دهد تا در جای دیگری به خاک تخلیه شوند.

      دومین علت رایج این مشکل، ورود آب باران به سپتیک تانک است. این معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی روی یک مخزن سپتیک رانندگی می‌کند یا بالای آن پارک می‌کند. وزن وسیله نقلیه هم مخزن را ترک می‌کند و هم آن را کمی عمیق‌تر به داخل خاک می‌برد و به آب باران اجازه می‌دهد وارد آن شود. جریان آب باران مقادیر کمی خاک را به داخل مخزن سپتیک می برد و مواد جامد اضافی را اضافه می کند. اگر فردی اخیراً بالای سپتیک تانک شما رانندگی کرده است، با یک شرکت خدمات سیستم سپتیک تماس بگیرید و مخزن شما را از نظر آسیب بررسی کنید.

    1. سلام دوست عزیز
      برای پیدا کردن محل دقیق چاه فاضلاب چند نشانه و راهکار وجود دارد. به این موارد می توانید دقت کنید.
      نحوه موزائیک چینی: بسیاری از معمارها و سنگ کارها برای اینکه نشانه ای برای درب چاه و محل چاه فاضلاب بگذارند، موزائیک چینی اطراف چاه را متفاوت از جاهای دیگر انجام می دهند. معمولاً 15 یا 20 موزائیک اطراف چاه فاضلاب را متفاوت می چینند تا در آینده راحت تر بتوانند محل چاه فاضلاب را تشخیص دهند.
      فاصله از دیوار: اگر چاه فاضلاب به صورت اصولی و با رعایت نکات ایمنی حفر شده باشد باید از دیوار اطراف چاه فاضلاب حدود 3 متر فاصله داشته باشد. پس این هم می تواند به عنوان یک نشانه برای شما باشد که اگر به دنبال دهانه چاه فاضلاب هستید باید از دیوار 3 متر فاصله داشته باشد.
      صدای ریختن فاضلاب داخل چاه: در ساختمان ها همه لوله های تخلیه به چاه فاضلاب ختم می شوند و ریختن فاضلاب و آب داخل چاه صدایی ایجاد می کند که می تواند یک نشانه هم باشد.
      استفاده از دستگاه تشخیص محل چاه: همه مواردی که گفته شد به نوعی روش های سنتی و آزمون خطایی هستند که ممکن است همیشه بهترین نتیجه را ندهد. بهترین گزینه و اینکه تخریب و کنده کاری نداشته باشد، استفاده از دستگاه های دیجیتال تشخیص محل دقیق چاه فاضلاب است. ما همیشه توصیه می کنیم بجای اتلاف وقت و صرف هزینه بیشتر، با یکی از شرکت های معتبر تخلیه چاه تماس بگیرید و از آنها بخواهید در تشخیص محل چاه فاضلاب به شما کمک کنند.

  73. تو تبلیغ بعضی شرکت های تخلیه چاه در تهران دیدم که نوشتند تخلیه چاه با پمپ ساکشن و لجن کش. آیا نیازی هست که از هر دو پمپ
    برای تخلیه فاضلاب چاه استفاده بشه؟ اینطوری هزینه تخلیه چاه افزایش پیدا نمی کنه؟

    1. سلام دوست عزیز
      به این مساله توجه داشته باشید که برای تخلیه چاه فاضلاب باید مایعات و مواد جامد زائد موجود در چاه از جمله لجن های کف چاه تخلیه شود. برای تخلیه مایعات داخل چاه از پمپ ساکشن و برای تخلیه لجن های داخل چاه فاضلاب از پمپ لجن کش یا کف کش استفاده می شود. برخی شرکت های سودجو در این زمینه کم کاری می کنند و همین موضوع باعث می شود که چاه به طور کامل تخلیه نشود و با فاصله کمی نیاز به تخلیه مجدد باشد. در مورد هزینه هم به این موضوع توجه داشته باشید که شما هزینه خدمات تخلیه چاه را پرداخت می کنید و شرکت نمی تواند ادعا کند چون از فلان پمپ تخلیه چاه استفاده می کند باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. چرا که استفاده از تجهیزات مناسب برای تخلیه فاضلاب چاه از وظایف شرکت ها است.

    1. سلام دوست عزیز
      فقط در شرایط بسیار غیرعادی. اگرچه سولفید هیدروژن یک گاز سمی است، اما در غلظت هایی که در خانه هایی با مشکلات بوی گاز فاضلاب وجود دارد به افراد آسیب نمی رساند. مطالعات نشان داده است که سولفید هیدروژن در غلظت های بالاتر از ppm 150 اثر مضطرب بر سیستم عصبی مرکزی دارد. این مقدار 15000 تا 150000 برابر بیشتر از میزان قابل تشخیص است. گاز کافی در فاضلاب تولید نمی شود تا غلظت آن به سطح خطرناک در خانه نزدیک شود. با این حال، اگر شخصی وارد تونل یا سوراخ عمیقی شود که حاوی فاضلاب در حال تجزیه بی هوازی است، احتمال مسموم شدن وجود دارد.

    1. سلام دوست عزیز
      هر چقدر هم که سیستم سپتیک شما خوب باشد، برای تکمیل فرآیند تصفیه فاضلاب خانه شما به نوع خاک مناسب بستگی دارد. نوع خاک در منطقه زهکشی تعیین می کند که پساب چقدر خوب فیلتر شود و آیا آبی که به چرخه آب برگشت داده می شود به اندازه کافی خوب است یا خیر. به همین دلیل است که درک ترکیب خاک هنگام نصب یک سیستم سپتیک بسیار مهم است. خاک از تعدادی لایه تشکیل شده است که به چهار دسته کلی به نام‌های خاک سطحی، خاک زیرسطحی، خاک زیرین و زیرلایه تقسیم می‌شوند. خاک سطحی – به این خاک سطحی نیز گفته می شود و معمولاً تیره رنگ است زیرا با مواد آلی موجودات در حال تجزیه غنی شده است.

      خاک زیرسطحی – این یک منطقه شسته شده است که در زیر خاک سطحی قرار دارد و دارای اجزای متحرک خاک مانند خاک رس و مواد آلی است که توسط نفوذ رو به پایین آب حذف می شود. این محل معمولاً محل نصب میدان تخلیه است. آب تصفیه شده از اینجا به زیر خاک نفوذ می کند و سپس به چرخه آب باز می گردد.

      خاک زیرین – لایه ای از خاک است که در زیر خاک زیر سطحی قرار دارد و از مخلوطی از ذرات ریز خاک رس، سیلت و ماسه تشکیل شده است اما به اندازه خاک سطحی مواد آلی ندارد.

      زیرلایه – این اغلب به عنوان یک لایه غیرخاکی نامیده می شود زیرا از رسوب یا سنگ بستر تشکیل شده است.
      خصوصیات مورفولوژیکی خاک
      مورفولوژی خاک تعیین می کند که چه نوع سیستم سپتیک نصب خواهد شد و این سیستم چقدر موثر خواهد بود. پنج ویژگی مهم مورفولوژی خاک وجود دارد که باید هنگام طراحی یک سیستم سپتیک در نظر گرفته شود. اینها هستند:

      بافت خاک
      بافت خاک به نسبت نسبی ذرات مختلف خاک در خاک اشاره دارد. بافت خاک می تواند تأثیر نامطلوبی بر توانایی خاک در تصفیه و دفع ایمن فاضلاب داشته باشد. بافت بر تخلخل، هدایت هیدرولیکی و ساختار خاک تأثیر می گذارد. خاک هایی که بافت سنگین دارند، مانند خاک های رسی، زهکشی ضعیفی دارند. در نتیجه، آب به اندازه کافی سریع در آنها حرکت نمی کند تا مقدار مورد نیاز فاضلاب را دفع کند. بنابراین تعیین بافت خاک از قبل مهم است زیرا به طراحی سیستم سپتیک کمک می کند. برای اهداف طراحی سیستم سپتیک، خاک ها بر اساس بافتشان به چهار دسته کلی طبقه بندی می شوند.

    1. سلام دوست عزیز
      محل سپتیک تانک شما مهم است زیرا تعیین می کند که چقدر خوب عمل می کند. در اینجا چند فاکتور وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری در مورد مکان مخزن خود در نظر بگیرید:

      زمین. از قرار دادن مخزن خود در پایین تپه های شیب دار خودداری کنید. در طول یک طوفان باران، آب به سمت پایین سرازیر می شود و ممکن است مخزن یا زمین آبشویی شما را سیل کند. این امر می تواند باعث شود فاضلاب شما به خانه شما برگردد و باعث گرفتگی لوله فاضلاب شود. برای جلوگیری از این وضعیت ناخوشایند، مخزن خود را در سطح یا زمین بلند نصب کنید.
      ویژگی های خاک. کیفیت خاک تا حد زیادی می تواند بر عملکرد سیستم سپتیک شما تأثیر بگذارد. خاک باید سرعت جذب بالایی داشته باشد زیرا باید پساب را قبل از ورود به محیط جذب و تصفیه کند. خاک شنی و دست نخورده جاذب ترین خاک است. از سوی دیگر، سنگ بستر و خاک غنی از خاک رس نامطلوب است. همچنین باید از خاک هایی با سطح آب بالا، شن درشت و بارگذاری کم اجتناب شود.
      طراحی زمین. سازه های موجود در زمین شما، چه طبیعی و چه ساخته دست بشر، می توانند بر زهکشی سیستم شما تأثیر منفی بگذارند. از این مناطق که شامل درختان، ساختمان ها و چاه های آب می شود باید اجتناب کرد تا از آسیب دیدن تجهیزات شما جلوگیری شود.

  74. سلام
    می خواستم بدونم ریختن برگ درختان خشک شده در داخل چاه فاضلاب می تواند باعث پر شدن چاه شود؟

    1. سلام دوست عزیز
      اتفاقاً به مطلب درستی اشاره کردین. این اتفاق در فصل پاییز که برگ درختان می ریزد، بیشتر اتفاق می افتد. بسیاری از افراد به هنگام تمیز کردن حیاط و جارو کردن برگ درختان، درب چاه فاضلاب را باز می کنند و خس و خاشاک را داخل چاه می ریزند. باید توجه داشته باشید که باز و بست درب چاه برای افراد عادی می تواند بسیار خطرناک باشد. علاوه بر اینکه ممکن است به سقوط افراد داخل چاه منجر شود و یا اینکه نتوانند درب چاه را محکم و در سر جای خود قرار دهند، با لق بودن درب چاه، برای افراد دیگر خطرآفرین باشد.
      مورد دیگر اینکه چاه فاضلاب برای نگهداری فاضلاب و مایعات تعبیه شده است. با ریختن مواد جامد داخل چاه، این مواد در صورت سبک بودن روی مایعات داخل چاه قرار می گیرند و با بالا آمدن سطح مایعات، جلوی هواکش چاه را می گیرند و تنفسی برای چاه باقی نمی ماند و موجب پر شدن سریع تر چاه می شود. اگر هم مواد جامد سنگین باشند در انباره چاه قرار گرفته و فضا را اشغال می کنند که در هر دو صورت مجبور به تخلیه چاه فاضلاب خواهید بود.

    1. سلام دوست عزیز
      مخازن سپتیک همگی زیرزمینی هستند، بنابراین تشخیص اینکه چه زمانی پر است همیشه آسان نیست. شما نمی توانید فقط نگاهی بیندازید تا ببینید آنجا چه اتفاقی می افتد، بلکه می توانید علائمی را یاد بگیرید که به شما می گوید مخزن سپتیک تانک خانه شما پر شده است:

      تخلیه کند آب از لوله ها: اگر متوجه شدید که آب به آرامی تخلیه می شود، این می تواند نشانه پر بودن مخزن سپتیک شما باشد. می توانید سعی کنید با یک پیستون گرفتگی فاضلاب را باز کنید. از استفاده از پاک کننده های شیمیایی خشن جدا خودداری کنید تا تعادل داخل مخزن شما بر هم نخورد.
      استشمام بوی بد: هنگامی که متوجه بوی بدی می‌شوید که از مجرای فاضلاب خانه شما می‌آید، می‌تواند نشانه‌ای از پر بودن مخزن سپتیک شما باشد. همچنین ممکن است بویی را در حیاطی که زمین تخلیه شما قرار دارد متوجه شوید. هنگامی که متوجه این موضوع شدید با یک متخصص تخلیه چاه در تهران تماس بگیرید تا آنها بتوانند بیرون بیایند و به مخزن شما نگاهی بیندازند تا ببینند چگونه می توان مشکل را به بهترین شکل حل کرد.
      شنیدن صدای غرغر از لوله ها و ینا کف زمین: اگر صدای غرغر از لوله تخلیه را می شنوید، این می تواند سیگنالی باشد که مخزن سپتیک شما پر است و چیزی که مطمئناً باید به آن توجه کنید.
      پشتیبان گیری فاضلاب: واضح ترین راه برای اینکه متوجه شوید مشکلی با سپتیک تانک خود دارید این است که فاضلاب را به خانه خود ذخیره کنید. هنگامی که سپتیک تانک شما پر از آب است، جایی برای ورود مواد زائد جامد اضافی به مخزن وجود ندارد، بنابراین از طریق لوله های سیستم سپتیک شما به عقب برمی گردد. به همین دلیل است که شما باید سپتیک تانک خود را به طور مرتب پمپاژ کنید.
      زنگ سپتیک تانک شما خاموش می شود. برخی از سیستم‌های سپتیک مجهز به یک سیستم هشدار هستند که هنگامی که سطح داخل مخزن بیش از حد بالا می‌رود، فعال می‌شود و به شما هشدار می‌دهد که مخزن سپتیک شما ممکن است بیش از حد پر باشد یا حتی سرریز شود.

    1. سلام دوست عزیز
      برای پمپاژ فاضلاب، از پمپ گریز از مرکز استفاده می شود. پمپ های گریز از مرکز بیشتر برای پمپاژ فاضلاب استفاده می شوند، زیرا این پمپ ها را می توان به راحتی در چاله ها و مخزن ها نصب کرد و می تواند به راحتی مواد معلق موجود در فاضلاب را حمل کند.

    1. سلام دوست عزیز
      پمپ های اجکتور فاضلاب به طور کلی برای جابجایی مواد جامد تا قطر 2 اینچ طراحی شده اند. رایج ترین کاربرد پمپ اجکتور فاضلاب، انتقال فاضلاب خام از محل سکونت به سپتیک تانک یا جریان اصلی فاضلاب است.

  75. سلام
    من تو برخی سایت ها دیدم که نوشته تخلیه چاه رو با تانکر مکنده انجام می دن. در مورد این روش توضیح می دین؟

    1. سلام دوست عزیز
      در مورد تخلیه چاه با تانکر مکنده باید گفت که این نوع تانکر قوی تر و پرقدرت تر از پمپ لجن کش هست. برای تخلیه چاه سپتیک، نیازی نیست که درب چاه به طور کامل با بشه. در این روش یعنی تخلیه چاه با تانکر مکنده، شلنگ خرطومی این تانکر که به هقطر 8 سانتی متر هست داخل چاه انداخمته می شود و پمپ روی کامیون کار می کند. تشخیص اینکه برای تخلیه چاه فاضلاب از کدام نوع پمپ باید استفاده شود به عهده تکنسین و شرکت تخلیه چاه تهران است.

    1. سلام دوست عزیز
      تخلیه چاه فاضلاب کار دشواری است که بدون تجهیزات مناسب انجام نمی شود. برای حذف ایمن زباله از لوله ها و چاه های زیرزمینی به ابزار و ماشین آلات تخصصی نیاز دارد. تجهیزات مناسب می تواند به انجام سریع، ایمن و موثر کار کمک کند.
      مهمترین وسیله مورد نیاز برای تخلیه چاه فاضلاب پمپ است. پمپ باید به اندازه کافی قدرتمند باشد تا بتواند مقدار آب و زباله موجود در چاه را مدیریت کند. علاوه بر این، باید تمام ویژگی های ایمنی لازم مانند کلید خاموش شدن خودکار در صورت خرابی موتور یا سوئیچ توقف اضطراری در صورت وقوع هر رویداد غیرمنتظره را داشته باشد. سایر ابزارهای ضروری شامل شیلنگ ها، شیرها، گیج ها، گیره ها، آچارها، سطل ها، مخازن و مواد تمیز کننده تخصصی برای حذف ناخالصی ها از فاضلاب قبل از تخلیه آن به فاضلاب یا نهرهای عمومی است.

  76. من می خواستم از شما تشکر کنم. بابت اینکه باهاتون تماس گرفتم و سوال کردم که چطور می تونم متوجه بشم که چاه فاضتلاب پر شده یا خیر؟ چون بقیه برای بازدید هم پول می گیرند و من می ترسیدم که چاه اصلا پر نشده باشه و مشکل عدم تخلیه لوله توالت چیز دیگه ای باشه. تکنسین تخلیه چاه خیلی با حوصله توضیح دادند و چندتا مورد رو بررسی کردم و متوجه شدم که باید چیکار بکنم.

    1. سلام دوست عزیز
      خداروشکر که از خدمات ما راضی هستید. ما بر اساس وظیفه هر زمانی که تماس بگیرید موظف هستیم مشکلات شمارو در زمینه چاه فاضلاب برطرف کنیم. تجربه به ما ثابت کرده که در برخی موارد عدم تخلیه آب توالت یا حمام به معنی پر شدن چاه فاضلاب نیست و ممکن است مشکل دیگه ای وجود داشته باشه. قبل از هزینه تراشی باید دقیق مشخص بشه که مشکل چیه.

    1. سلام دوست عزیز
      در بسیاری از خانه های قدیمی، محل دقیق چاه فاضلاب مشخص نیست و اگر به هر دلیلی نیاز به باز و بست درب چاه باشد، ما می توانیم به کمک ابزارهایی که در اختیار داریم، محل دقیق چاه فاضلاب را مشخص کنیم تا بدون کنده کاری و تخریب و هزینه تراشی برای صاحبخانه، محل دقیق چاه فاضلاب را مشخص کنیم.

  77. شما بر چه اساسی برای تخلیه چاه فاضلاب قیمت می دین؟ می خوام ببینم چهارچوبی برای اینکار وجود داره؟ کسی به نرخ و قیمت های شما نظارت می کنه؟

    1. سلام دوست عزیز
      وقتی صحبت از تخلیه چاه فاضلاب می شود، عوامل متعددی می توانند بر قیمت تاثیر بگذارند. اندازه و عمق چاه ملاحظات مهمی است، زیرا چاه های بزرگتر و عمیق تر به زمان و تجهیزات بیشتری برای تخلیه نیاز دارند. محل چاه نیز یک عامل است، زیرا چاه هایی که دسترسی به آنها دشوار است یا در مناطقی با زیرساخت ضعیف قرار دارند ممکن است به نیروی کار اضافی یا تجهیزات تخصصی نیاز داشته باشند.
      نوع و میزان زباله در چاه نیز می تواند بر قیمت تخلیه تاثیر بگذارد. اگر چاه حاوی زباله های خطرناک یا سمی باشد، ممکن است اقدامات احتیاطی و تجهیزات ویژه ای برای اطمینان از دفع ایمن و مناسب لازم باشد. علاوه بر این، اگر چاه به طور منظم نگهداری نشده باشد یا سطح بالایی از تجمع داشته باشد، ممکن است به زمان و تلاش بیشتری برای تخلیه کامل چاه نیاز باشد.
      در نهایت تجربه و تخصص پیمانکار انجام دهنده کار نیز می تواند در قیمت تاثیرگذار باشد. یک پیمانکار معتبر و با تجربه ممکن است هزینه بیشتری را برای خدمات خود دریافت کند، اما تخصص آنها می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که کار با خیال راحت و کارآمد انجام می شود و در طولانی مدت در زمان و هزینه صرفه جویی می کند. به طور کلی، در نظر گرفتن همه این عوامل هنگام تعیین قیمت تخلیه چاه فاضلاب برای اطمینان از اینکه کار به درستی و ایمن انجام می شود، مهم است.

    1. سلام دوست عزیز
      وقتی صحبت از چاه های فاضلاب به میان می آید، تجمع رسوب در دیواره های چاه می تواند یک مسئله اصلی باشد. با گذشت زمان، رسوبات می توانند روی دیوارها جمع شوند و ظرفیت کلی چاه را کاهش دهند. این می تواند باعث شود که چاه خیلی زودتر از حالت قبلی پر شود و منجر به پشتیبان گیری و مشکلات دیگر شود.
      دلیل اینکه تجمع رسوب چنین مشکلی دارد این است که فضای موجود در چاه برای تجمع فاضلاب را کاهش می دهد. هنگامی که چاه برای اولین بار نصب می شود، معمولاً فضای زیادی برای ورود و خروج فاضلاب بدون هیچ مشکلی وجود دارد. با این حال، با تجمع رسوب بر روی دیوارها، این فضا به تدریج کاهش می یابد. این بدان معنی است که چاه بسیار سریعتر از آنچه در غیر این صورت بود پر می شود و منجر به مشکلات مربوط به پشتیبان گیری و مشکلات دیگر می شود.
      برای جلوگیری از تجمع رسوب و ایجاد مشکل در چاه فاضلاب، مهم است که اقداماتی را برای تمیز نگه داشتن دیوارها انجام دهید. تمیز کردن منظم می تواند به حذف هر گونه رسوبی که انباشته شده است کمک کند و از تجمع آن در طول زمان جلوگیری کند. علاوه بر این، نصب یک فیلتر یا دستگاه دیگری برای به دام انداختن رسوب قبل از ورود به چاه نیز می تواند در جلوگیری از تجمع رسوبات در دیواره چاه مفید باشد. با نگهداری و مراقبت مناسب، چاه فاضلاب شما می تواند به درستی کار کند و دیرتر پر شود.

    1. سلام دوست عزیز

      بله، تخلیه چاه فاضلاب به محیط زیست و سلامت عمومی مردم آسیب بزند. زمانی که فاضلاب به چاه فاضلاب دفع می‌شود، مواد آلوده شده شامل مواد شیمیایی، باکتری‌ها، ویروس‌ها، و ذرات جامد به محیط زیست منتشر می‌شوند. این مواد می‌توانند باعث آلودگی آب‌های زیرزمینی و سطحی، خاک و هوا شوند و به سلامت عمومی مردم آسیب بزنند.
      از مشکلات آلودگی محیط زیست به دلیل تخلیه چاه فاضلاب می‌توان به افزایش بیماری‌های واگیر مانندکولرا، دیسنتری، تیفوئید، هپاتیت و سایر بیماری‌های عفونی، کاهش کیفیت آب و آسیب به علائم زیست محیطی مانند جانداران و گیاهان اشاره کرد.
      بنابراین، برای جلوگیری از آسیب به محیط زیست و سلامت عمومی، تخلیه چاه فاضلاب باید با رعایت استانداردهای بهداشتی و محیط زیستی انجام شود. یکی از راه‌های پیشگیری از آسیب به محیط زیست، استفاده از سیستم‌های فاضلاب شهری یا سیستم‌های فاضلاب خانگی با استفاده از تصفیه‌خانه است. در صورت نیاز، از شرکت‌های متخصص در زمینه تخلیه فاضلاب درخواست کمک و مشاوره کرد. همچنین باید توجه داشت که مسئولیت حفظ محیط زیست و سلامت عمومی، بر عهده همه ما است و باید با همکاری و هماهنگی در این زمینه تلاش کنیم که بهترین راهکارها برای جلوگیری از آسیب به محیط زیست و سلامت عمومی پیاده سازی شود.

  78. سلام. تشکر می کنم از اینکه صادقانه همه چیز رو نوشتید و قیمتتون هم خیلی منصفانه بود

  79. باسلام خدمت شما خدمات فنی بهمن
    وب سایت خوبی دارد نگاه می کنم مقاله های خوبی دارد و به درد بخور هست خیلی یادگرفتم موفق باشید

    1. سلام دوست عزیز
      اگر فکر می کنید که چاه فاضلاب ساختمان شما پر شده و نیاز به تخلیه فاضلاب داره، با شماره تخلیه چاه در تهران تماس بگیرید. سرویسکار پشت تلفن سوالاتی از شما می پرسد مبنی بر تعداد واحدهای ساختمان، تعداد ساکنین، حجم چاه فاضلاب و آخرین باری که چاه تخلیه شده است. بر اساس جواب شما تخمین زده می شود که حجم چاه فاضلاب ساختمان چقدر است و برای تخلیه آن به تانکر 10 هزار لیتری یا 12 هزار لیتری نیاز است.

  80. سلام
    سمعیان هستم از مجتمع فولاد قاینات واقع در خراسان جنوبی
    میخواستم بدونم تخلیه لجن حوضچه آب های گردشی مجتمع های فولادی با وکیوم در زمینه کاری شما هست؟
    ممنون

  81. خیلی تشکر می کنم از شما که درک می کنید وقتی برای تخلیه چاه فاضلاب اقدام میشه، ممکنه برای همسایه ها ایجاد مزاحمت بشه و شما اینکار رو خیلی خوب انجام دادین و نه بوی فاضلاب تو کوچه پخش شد و نه همسایه ها اعتراضی کردند.

    1. سلام آقای کریمی
      خوشحالیم که شما از خدمات تخلیه چاه با تانکر 12 هزار لیتری راضی بو.دین. ما همه سعی خودمون رو می کنیم که حین تخلیه فاضلاب نه بوی بدی پخش بشه و نه سر و صدایی بشه که برای همسایگان ایجاد مزاحمت بکنه.

  82. من چندجا دیدم که موقع تخلیه چاه فاضلاب بوی زیادی تو کوچه و خیابون پخش میشه و همه رو اذیت میکنه. چرا اینطوری میشه و روش دیگه ای نیست که بقیه کمتر اذیت بشن؟

    1. سلام دوست عزیز
      بوی بدی که در هنگام تخلیه چاه فاضلاب احساس می‌شود، معمولاً به دلیل وجود مواد آلی قابل تجزیه در فاضلاب است. این مواد آلی می‌توانند مانده‌های غذا، چربی، مواد شوینده و سایر مواد آلی مشابه باشند که در فاضلاب وجود دارند. زمانی که فاضلاب به چاه تخلیه می‌شود، این مواد آلی باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌ها را جذب می‌کنند. هنگام تجزیه این مواد توسط باکتری‌ها، فرآیندی به نام تخمیر آناهوبیک رخ می‌دهد که باعث تولید گازهایی مانند گاز‌های گوگردی (مانند هیدروژن سولفید) و آمونیاک می‌شود. این گازها با بوی بدی همراه هستند و با رها شدن به هوا، عاملی برای بوی نامطبوع در اطراف چاه فاضلاب می‌شوند.

      برای جلوگیری از این موضوع، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

      نگهداری منظم و تمیز از چاه فاضلاب: اطمینان حاصل کنید که چاه فاضلاب به طور منظم و به موقع تخلیه شود تا جمع‌آوری مواد آلی در آن کمتر شود.

      استفاده از محصولات شوینده مناسب: استفاده از محصولات شوینده که به طور خاص برای فاضلاب طراحی شده‌اند، می‌تواند کمک کند. این محصولات به طور عمومی برای کاهش بوی بد و جلوگیری از تجمع مواد آلی در فاضلاب موثر هستند.

      استفاده از مواد جاذب بو: موادی مانند سدیم بیکربنات (جوانه) یا خاک کربنات سدیم (سودا) می‌توانند بوی بد را جذب کنند. می‌توانید این مواد را در نزدیکی چاه فاضلاب قرار دهید تا از بوی نامطبوع جلوگیری شود.
      ضمن اینکه با شرکت های معتبر در زمینه تخلیه چاه تماس بگیرید تا از پمپ های مناسب برای تخلیه فضولات داخل چاه استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیمایش به بالا