گاز فاضلاب چیست و چگونه به وجود می آید؟

گاز فاضلاب چیست

بر اساس تجربه ما در تخلیه چاه، بوی فاضلاب زمانی که در ساختمان شما اتفاق می افتد، هر چقدر هم که ناچیز به نظر برسد، می تواند یک مشکل بزرگ باشد. بوی فاضلاب می تواند بسیار آزاردهنده باشد و اثرات منفی به خصوص در ملک تجاری داشته باشد. بوی بد مشتریان را به گونه ای تحت تأثیر قرار می دهد که مشاغل مستقر در ساختمان ممکن است عواقب آن را متحمل شوند. حتی می تواند کارمندان فعلی را از خود دور کند. مهم نیست که محیط ساختمان شما چقدر تمیز باشد، اگر بوی بدی وجود داشته باشد که دائماً اطراف افراد را احاطه کند، هر نوع تکنیک پوشش موقت تقریباً بی فایده خواهد بود. چنین بوهایی نتیجه مشکل خط فاضلاب است و نیاز به تعمیر خط فاضلاب دارد.

پس دلیل این بوی شنیع که ممکن است از قسمت های نه چندان مورد استفاده ساختمان بیاید و بعداً به یک مشکل بزرگ تبدیل شود چیست؟ در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد آن بدانید، آورده شده است.

گاز فاضلاب چیست؟

بوی فاضلاب از نظر فنی گاز فاضلابی است که از سیستم فاضلاب خارج می شود. این گاز در واقع مخلوطی از گازهای معدنی خاصی است که حاوی سولفید هیدروژن، آمونیاک، دی اکسید کربن، متان و نیتروژن است. در میان همه این گازها، سولفید هیدروژن، آمونیاک و متان به طور طبیعی بوی بدی دارند و این معمولاً علت اصلی بوی بد فاضلاب است.

هر خط فاضلاب این گازها را آزاد می کند، اما اگر به مقدار بسیار کم منتشر شود، که معمولاً همینطور است، تقریباً بی بو است، زیرا بو حتی توسط بینی انسان تشخیص داده نمی شود. با این حال، هنگامی که تجمع از نظر مقدار قابل توجهی باشد، بو بیشتر و آزاردهنده تر می شود و حتی می تواند به سیستم تنفسی آسیب برساند. ممکن است به خدمات لوله بازکنی نیاز داشته باشید.

گازهای بدبوی فاضلاب چگونه وارد ساختمان می شوند؟

مسمومیت با گاز فاضلاب

گازهای فاضلاب معمولاً به سادگی وارد ساختمان نمی شوند. بلکه از مسیرهای مختلفی مانند سرویس‌های بهداشتی، زیرزمین، حمام و غیره وارد ساختمان می شوند. اما در اثر اشتباهات لوله‌کشی، ممکن است گاز فاضلاب مستقیماً وارد ساختمان شود و بدتر از آن، می‌تواند آنقدر در ساختمان بماند که باعث آزار مردم شود.

مسیرهای مختلفی وجود دارد که بوی فاضلاب می تواند وارد ساختمان شود. اینها مسیرهایی هستند که اگر ساختمان شما مشکل بو دارد باید فوراً آنها را بررسی کنید.

دریچه‌های مسدود شده

تأسیسات معمولاً دارای سیستم‌های هواکش فعال هستند که برای تسهیل لوله‌کشی در آنجا هستند. هدف اصلی دریچه لوله کشی، از بین بردن فشار اتمسفر است که توسط فاضلاب جاری در سیستم ایجاد می شود. اما هنگامی که دریچه هوا مسدود می شود، گاز دیگر نمی تواند از ساختمان خارج شود و در داخل ساختمان شروع به تجمع می کند و باعث ایجاد مشکلات بو می شود.

لوله تخلیه آسیب دیده

دلایل نشت گاز فاضلاب

یک خط فاضلاب آسیب دیده یا ترک خورده نیز می تواند منشا بوی بد فاضلاب در ساختمان شما باشد. به دلیل ترک، گازها به جای اینکه وارد ساختمان شوند، به داخل ساختمان رها می شوند. این مسیر یک مسیر بسیار نادر برای فاضلاب و گازهای فاضلاب است اما می تواند به دلیل قدیمی بودن ساختمان یا حوادث فاجعه بار مانند زلزله و غیره ایجاد شود.

تله های خشک ( شترگلو خشک شده )

تله های خشک شایع ترین دلیل مشکلات گاز فاضلاب در نظر گرفته می شوند. این یک وسیله بسیار ساده است که یک اشتباه لوله کشی محسوب می شود. این لوله که از یک لوله و لوله U شکل تشکیل شده است، خطوط فاضلاب را با سرویس های بهداشتی متصل می کند. هنگامی که گازها در یک تله خشک جمع می شوند، به جای خارج کردن آن، گاز را به داخل ساختمان رها می کنند. برای رفع مشکلات لوله و فاضلاب می توانید با لوله بازکنی پیروزی تماس بگیرید.

آیا گاز فاضلاب خطرناک است؟

گازهای فاضلاب شامل سولفید هیدروژن، آمونیاک و متان در صورت استنشاق از نزدیک به دلیل سطوح غلظت مضر هستند. این گازها بر روی سیستم عصبی انسان اثر افسردگی دارند و حتی می توانند در نقطه ای کشنده باشند. اما، وقتی آنها با گازهای دیگر به عنوان مخلوطی از فاضلاب آزاد می شوند، غلظت آنها بسیار کم است و به همین دلیل است که آنها مضر نیستند. بدون تعمیر خط فاضلاب، گازها به جای اینکه از نظر فیزیکی کشنده باشند، آزاردهنده تر و تحریک کننده تر می شوند.

چگونه بوی فاضلاب را از بین ببریم؟

برای رفع موقت مشکل بوی فاضلاب ناشی از تله خشک، به سادگی آب را در آن بریزید تا گازها پخش شوند و بو از بین برود. اما، از آنجایی که این تنها یک راه حل موقتی است، وقتی تله دوباره خشک شود، بو دوباره برمی گردد. تمیز کردن دریچه های مسدود شده و تعمیر خطوط تخلیه آسیب دیده تقریبا غیر ممکن است به تنهایی انجام شود. بهترین راه حل برای مبارزه با بوی بد ناشی از این عناصر کمک گرفتن از متخصصان است. یک شرکت حرفه ای متخصص در تعمیر خطوط فاضلاب مانند لوله بازکنی بلوار فردوس یک نمونه عالی از راه حلی برای مسائل مربوط به فاضلاب از جمله حذف بوی فاضلاب در ساختمان ها است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

پیمایش به بالا